جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 مرداد 1395     
خواص فراوان رزماری

یک متخصص طب سنتی گفت: گیاه دارویی رزماری در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری های بدن موثر بوده و یک تقویت کننده قوی برای سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل سرطانی است

سلامت نیوز: درخشان پور متخصص طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:رزماری با طعمی گس،تلخ و گرم از خانواده گیاه نعناع است با این تفاوت که بو و مزه مشخصه این گروه را ندارد، و استفاده از آن به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی مختلف رایج است.
وی در راستای تاثیرات رزماری در بهبود سلامتی، بیان داشت:در افرادی که دچار اضطراب مزمن و اختلال هورمون های استرس زا هستند؛ مصرف رزماری می تواند اثرات مثبتی در جهت کاهش استرس ،آرامش ذهن و بهبود خلق و خو داشته باشد.
درخشان پور رزماری را گیاهی سنتی برای درمان درد های دستگاه گوارش دانست و اظهار داشت:رزماری در فرهنگ های مختلف برای درمان دردهای معده،یبوست،اسهال و نفخ مورد استفاده قرار می گیرد و برای بهبود کارایی دستگاه گوارش به جهت تنظیم اجابت مزاج،مفید است.
وی ادامه داد:این گیاه دارویی به عنوان یک عامل آنتی باکتریایی نقش به سزایی در خوش بو کردن دهان دارد.اگر برگ های رزماری را در لیوانی آب داغ قرار داده و دهان خود را با آن بشویید باکتری های مضر از بین می روند.
این متخصص طب سنتی رزماری را محرک جریان خون دانست و گفت:رزماری به عنوان یک محرک در بدن،تولید سلول های قرمز و جریان آن ها در خون را افزایش می دهد که این کار باعث بهبود اکسیژن رسانی به بافت و اندام ها و غذا رسانی بهتر به سلول های بدن می شود.

وی کاهش التهاب قلبی –عروقی را در افزایش سلامت قلب موثر دانست و افزود:اسید کارنوسیک آنتی اکسیدان و ترکیب ضد التهابی قدرتمندی است که در رزماری یافت می شود و برای کاهش التهاب مفاصل،ماهیچه ها و رگ های خونی مفید است. همین امر باعث شده که رزماری به یک درمان موثر برای بیماری هایی چون،ورم مفاصل و نقرس تبدیل شود.

درخشان پور تصریح کرد:ترکیبات ضد التهابی و ضد سرطانی رزماری چون؛رزمارینیک اسید،اسید کافئیک و اسید بتولیک ؛ خط دفاعی ثانویه ای برای سیستم ایمنی بدن تشکیل می دهند و بدن را در برابر عوامل بیماری زا حفاظت می کنند.

وی این گیاه دارویی را از عوامل سلامت پوست دانست و تاکید کرد: ترکیبات رزماری در درمان جوش و لکه و برگ های آن در جوان سازی پوست کاربرد دارند.
درخشان پور یاد آور شد:اگر فردی به خانواده نعناع حساسیت دارد باید قبل از مصرف رزماری با متخصص مشورت کند تا از عوارض آن در امان بماند



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: