جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 22 مرداد 1395     
هر گونه سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه ، موجب توسعه ظرفیت بخشی در صنعت خودرو خواهد شد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گفت : هر گونه سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه ، موجب بروزرسانی و توسعه ظرفیت بخشی در صنعت خودرو خواهد شد.

سید جواد حسینی کیا افزود : هر آنچه که در حوزه تحقیق و پژوهش در حوزه خودروسازی صورت گیرد گامی مهم در روزرسانی کیفیت در تولید بوده و می تواند ظرفیت ها را در این بخش ارتقاء ببخشد .

وی گفت : البته در راستای بحث تحقیق و توسعه ، موضوع بازاریابی و همچنین دستیابی به کیفیت و استاندارد های روز جهانی  و از سویی شیوه های فروش و خدمات پس از فروش مطرح است که متاسفانه این بخش ها تا حدودی در صنعت خودرو مغفول مانده است .

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو تصریح کرد :  امید است مجموعه شرکتهای خودرویی ارتباط تنگاتنگی را با مراکز علمی پیدا کنند تا ضمن آسیب شناسی ، ظرفیت های موجود در این بخش از صنعت پیش پای این شرکتها قرار داده شود که هم خودروسازی در ایران ارتقاء پیدا کنند و هم اقدامی سنجیده و موثر در شان کشور و صنعت خودرو ایران صورت گیرد.

نماینده سقز و کلیایی در مجلس دهم تصریح کرد : امروز آنچه که بازار جهانی برای شرکتهای خودروسازی اهمیت دارد صرفا کیفیت تولیدات و هماهنگی با استاندارد کیفی روز دنیاست این در حالی است به نظر می رسد تولیدات داخلی خودروسازان از غافله کیفیت کمی باز مانده است. است.

حسینی کیا در ادامه به عملکرد خودروسازان در حوزه طراحی پلت فرم پرداخت و اظهار داشت : قطعا خودروسازان در این زمینه نمره بالایی نخواهد گرفت اما با توجه به تحریم ها و بحران ها به نظر می رسد عملکرد خوبی را در عبور از این بحران ها داشتند اما همچنان ظرفیت های بسیار زیاد تری را در عرصه خودروسازی وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که در عرصه طراحی پلت فرم های جدید ، تلاش جدی از سوی خودروسازان صورت گیرد و به مصرف کننده صرفا به عنوان بازاری برای مصرف و تجارت نگاه نشود و تنها دیدگاه خدمات رسانی در میان بوده و در این مسیر گام برداشته شود هم بازار خودرو رونق خواهد گرفت و هم شاهد رضایت مصرف کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان خواهیم بود.

وی با توجه به مشکلات مختلف در حوزه طراحی پلت فرم و تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گفت : بررسی موضوعات مختلف صنعت خودرو و وضعیت خودروسازان در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد اما تاکنون جلسه ای مستقل در این زمینه برگزار نشده است.

وی اظهار داشت : البته موارد متعددی در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد که برخی از آنها مورد بررسی قرار گرفته اما در جلسات بعدی کمیسیون صنایع و معادن مشکلات و موانع توسعه صنعت خودرو نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: