جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 مرداد 1395     
آخرین وضعیت لوایح مدیریت شهری و درآمدهای پایدارشهرداری‌ها

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، کار بررسی لایحه مدیریت شهری در کارگروه های تخصصی شش گانه کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت به اتمام رسید و این لایحه بزودی در کمیته فرعی این کمیسیون بررسی می شود و لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در جلسه کمیته فرعی کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت با حضور معاونان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در حال بررسی است.

 

 

 

 

علی نوذرپور معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: لایحه مدیریت شهری که شامل 293 ماده در موضوعات مختلف وظیفه ای مربوط به شهرداری ها نظیر شهرسازی، موضوعات اجتماعی و فرهنگی و هنری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری و موضوعات مالی و اقتصادی شهر بود در راستای تحقق ماده 173 قانون برنامه پنجم توسعه در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه و ‌در سال 93 با امضای وزیر کشور برای سیر مراحل قانونی تصویب، تقدیم دولت شد و دولت آن را برای بررسی به کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها ارجاع داد.

 

وی افزود: اگر قرار بود این لایحه به‌صورت عادی در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت بررسی شود، زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌داد. به همین خاطر بررسی لایحه از خرداد 94 با تشکیل شش کارگروه تخصصی شامل کارگروه ‌های "ساختار و تشکیلات"، " شهرسازی و معماری" ، " حمل و نقل و ترافیک"، " محیط زیست و خدمات شهری" ،‌"فرهنگی و اجتماعی" و " منابع مالی و اقتصادی"در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: جلسات این کارگروه ها با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و سازمان های عضو از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، وزارت ورزش وجوانان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ... و شورای عالی استانها و شورا و شهرداری تهران تشکیل شد.

نوذرپور تاکید کرد: این کارگروه ها طی دوره فعالیت خود از خرداد 94 تا خرداد 95 با صرف بیش از شش هزار نفر ساعت وقت به بررسی دقیق مواد لایحه مدیریت شهری پرداختند.

وی افزود: لایحه مدیریت شهری، پس از ارزیابی های تخصصی یکساله که روی آن صورت گرفته در 155 ماده بزودی درکمیته فرعی کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها با حضور معاونان وزرا و سازمان های دولتی و نمایندگان شورای عالی استانها، شورای شهر تهران و استانداری تهران بررسی می شود.

نوذرپور تاکید کرد: این لایحه پس از آن در کمیسیون اصلی خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت به ریاست وزیر کشور و با حضور وزرا و معاونان رییس جمهوری، رئیس شورای عالی استانها، رئیس شورای شهر و شهردار تهران بررسی و پیش بینی می شود که لایحه یاد شده در اواخر سال جاری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

همچنین مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در جلسه کمیته فرعی کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت با حضور معاونان وزارتخانه ها و سازمان ها در حال بررسی است.

علی اکبر اسدی با بیان مطلب فوق گفت: این لایحه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با همکاری شهرداری ها و شوراهای کلانشهرها و سایر شهرداری ها، شورای عالی استانها، دبیرخانه شهرداری های کلانشهرها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت امور اقتصاد و دارائی و سایر دستگاه های ذیربط تهیه و تقدیم دولت شده است.

وی افزود: این لایحه دارای 31 ماده و الحاقیه های مربوطه است و تاکنون بیش از دو سوم مواد آن بررسی شده است.

وی اضافه کرد: این لایحه پس از تائید کمیته فرعی در جلسه کمیسیون اصلی خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت به ریاست وزیر محترم کشور و با حضور تنی چند از وزرا و معاونان رئیس جمهوری بررسی می شود.

اسدی، شناسایی و تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداریها و مدیریت مالی وهزینه کرد شهرداریها را از جمله اهداف تدوین این لایحه ذکر نمود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: