جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
سریال های نوروزی می تواند نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان داشته باشد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،حجت الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نشست با سازندگان سریال نوروزی سال 94 شبکه یک سیما بر لزوم فرهنگ سازی برای  ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان ( ترویج طرح خط سفید) و  همچنین ارائه آموزش های شهروندی به مردم برای تفکیک زباله در قالب سریال های پربیننده سیما تاکید کرد.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این دیدار مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما، سیروس مقدم کارگردان سریال نوروزی سال 94 شبکه یک سیما، الهام غفوری تهیه کننده سریال، ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و تعدادی از معاونان و مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمين امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران طی سخنانی با اشاره به نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی و آموزش به مردم، اظهار داشت: سریال های پربیننده  تلویزیونی بویژه سریال های نوروزی می تواند نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان ( ترویج طرح خط سفید) و  همچنین ارائه آموزش های شهروندی به مردم برای تفکیک زباله از مبدا  و تحقق شعار "آسمان آبی، زمین پاک"،  ایفا کند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خط سفيد» گفت: تاکید کرد: شهرداری تهران با راه اندازی کمپین خط سفید قصد دارد برای حل مشکل ترافیک شهر فرهنگ سازی کند. اگر شهروندان با رعایت  الگوي صحيح رعايت قوانين و مقررات ترافيکي و در خط سفید حرکت  کنند بخش قابل ملاحظه ای از بار ترافیکی پایتخت کاسته می شود و رسانه ملی نیز می تواند با پرداختن به آن در ترویج این فرهنگ تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران آمادگی این معاونت را برای همکاری با سازندگان سریال نوروزی شبکه یک سیما و در اختیار گذاشتن لوکشین های شهری اعلام کرد.

در ادامه مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما، نیز با اشاره به ساخت سریال نوروزی شبکه سیما از سوی دست اندرکاران سریال پایتخت گفت: امیدواریم سریال نوروزی سال 94 نیز مورد استقبال مردم قرار گیرد

برای امسال به دنبال ایجاد تنوع در برنامه های نوروز هستیم که مراحل ساخت سریال نوروز را همان تیم «پایتخت» انجام می دهند. این کاری بانشاط و جذابی است و از موضوعی جذاب برای مردم برخوردار است.

همچنین سیروس مقدم کارگردان سریال نوروزی سال 94 شبکه یک سیما  نیز طی سخنانی با ابزار خرسندی از برپایی این دیدار گفت: دغدغه ما پرداختن به  معضلات و مسائل اجتماعی و ترویج فرهنگ خانواده ایرانی است که در سریال های قدیمی ما مانند «زیر هشت» نیز به موضوع معضلات و آسیب های اجتماعی شهری نیز پرداخته شد.

سیروس مقدم اعلام کرد: در سریال جدید نوروزی نیز قصد داریم با بهره گیری از فضای طنز پیام اصلی خود را به مخاطبان منتقل کنیم.

در ادامه این دیدار ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ شهروندی به مردم در قالب فیلم ها و سریال های جذاب تلویزیونی، ارائه آن را  نقطه اشتراک متولیان فرهنگی در راستای سرمایه گذاری فرهنگی و ایجاد انسجام اجتماعی در بین شهروندان عنوان کرد.

در پایان این نشست اعلام شد به زودی نشست تخصصی کارشناسان شهری نیز با کارگردان، تهیه کننده و نویسنده این سریال برای بررسی دقیق مسائل و معضلات شهری برگزار خواهد شد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: