جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 مرداد 1395     
مترو یک پروژه زیرساختی کلان است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سختی ها و مشقت های زیاد کار در تونل ها و ایستگاه های مترو گفت: افتتاح این ایستگاه و سایر ایستگاه هایی که به بهره برداری رسیده و به بهره برداری می رسند، نتیجه زحمات شبانه روزی و کار خستگی ناپذیر هزاران کارگر و تلاش و تدبیر صدها مهندسی است که با تحمل همه این مشقت ها و سختی ها در سه شیفت کاری در اعماق زمین های تهران مشغول به کار هستند.

 

دکتر مازیار حسینی افزود: علاوه بر انجام اقدامات تکمیلی خط 3 مترو و افتتاح ایستگاه های باقی مانده این خط، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خطوط 6 و 7 مترو  را در کمترین زمان ممکن به اتمام رسانده و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن برای استفاده شهروندان آماده کنیم.

وی با اعلام اینکه با وجود سختی ها و مشکلات موجود، خود را مسئول می دانیم تا وظیفه ای که مسئولیت آن را پذیرفته ایم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، تأکید کرد: در حال حاضر در زمینه ساخت خطوط مترو حدود 20 هزار نیرو کار می کنند که همین توفیق است که مترو را نه تنها به پروژه ای بی نظیر در تهران، بلکه به پروژه ای کم نظیر در کشور تبدیل نموده است.

اگر مترو نبود حرکت در تهران ممکن نبود

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مترو یک پروژه زیرساختی کلان است که با وجود انبوه خودروهای فرسوده موجود و انبوه خودروهای جدیدی که هر روز به خیابان های شهر اضافه می شوند، اگر وجود نداشت امکان حرکت در تهران نیز وجود نداشت، اظهار کرد: روزانه بالغ بر سه میلیون نفر از شهرهای اقماری و خوابگاهی اطراف برای کسب و کار به تهران می آیند.

 مازیار حسینی با بیان این که خود را به عنوان مسئول، نسبت به مردم پاسخگو می دانیم و به عنوان نمونه، اگر قول دهیم هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح کنیم این کار را انجام داده ایم، تصریح کرد: ما متعهد شده ایم کارهایی که مسئولیت آنها به ما سپرده شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و مسائل و مشکلات را با همدلی و همکاری حل و فصل کنیم.

 وی با تأکید بر این که با وجود همه مسائل و مشکلات موجود، مصمم هستیم تا کارهای پیش بینی شده در حوزه زیرساختی را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم و به این منظور از مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز کمک بگیریم، خاطرنشان کرد: چالش شماره یک شهر تهران که شهروندان تهرانی را مورد تهدید قرار داده، آلودگی هواست و مهم ترین منبع تولید آلاینده های هوا نیز خودروها هستند و به منظور مقابله با این تهدید، چاره ای جز توسعه حمل و نقل عمومی با تمرکز بر مترو نداریم.

حل مسأله آلودگی هوا در گروی توسعه مترو است  

 معاون شهردار تهران با اشاره به این که حل مسأله آلودگی هوای تهران در گرو توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است، اظهار کرد: راه حل مشکل آلودگی هوای تهران در درجه اول توسعه خطوط مترو و در درجه بعد گسترش خطوط اتوبوسرانی و ساماندهی ناوگان تاکسیرانی است و تا زمانی که حمل و نقل عمومی تضمین شده فراهم نکنیم، نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم به جای وسیله نقلیه شخصی خودشان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر عملیات حفاری خطوط 6 و 7 متروی تهران با فعالیت تمام وقت هزاران کارگر و صدها مهندس که در سه شیفت زحمت می کشند ادامه دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که توسعه مترو، نه تنها آسایش و رفاه مردم را تأمین می کند، بلکه جان آنها را نیز نجات می دهد.

وی در پایان با تأکید بر این که افزایش «طول خطوط مترو» با افزایش «طول عمر شهروندان» نسبت مستقیم دارد، در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: هر قدر شبکه مترو بیشتر توسعه پیدا کند، به نسبت بیشتر می تواند در کاهش آلودگی هوا و انواع آلاینده هایی که سلامت جامعه را تهدید می کند، مؤثر باشد و به ارتقای کیفیت زندگی شهری و سلامت شهروندان بینجآمد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: