جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
حمایت دکتر قالیباف از تشکل های مردمی معلولان در تهران

 به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه امکانات حمل و نقل عمومی این اقشار برای تمامی معلولان، جانبازان ناشنوایان، نابینایان و افرادی که مشکل حرکتی دارند در سطح شهر فراهم شده است؛ همچنین امکانات آموزشی، کمک آموزشی، مهارت آموزی و حمایت های مالی برای آن بخش از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهادی که صادقانه تلاش می کنند نیز در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه مراسم هفته جهانی ناشنوایان، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدالت، انسانیت و وظیفه اسلامی ما حکم می کند که به طور ویژه تر به عزیزانی که محدودیت های جسمی، ذهنی و حرکتی دارند توجه کرده و تلاش کنیم تا فرصت ها برای آن ها نیز فراهم شود؛ مخصوصا خانواده هایی که شاید از وضعیت اقتصادی مناسبی نیز برخوردار نباشند و زحمت آن ها بیشتر است.

وی گفت: شهرداری تهران این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و بیش از دو سال است که در این زمینه تلاش جدی و برنامه ریزی صورت می گیرد. به این ترتیب امیدواریم کمک کنیم تا بخشی از مشکلات این افراد برطرف شده و فشار کمتری به خانواده های آن ها وارد شود.

شهردار تهران تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه امکانات حمل و نقل عمومی این اقشار برای تمامی معلولان، جانبازان ناشنوایان، نابینایان و افرادی که مشکل حرکتی دارند در سطح شهر فراهم شده است؛ همچنین امکانات آموزشی، کمک آموزشی، مهارت آموزی و حمایت های مالی برای آن بخش از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهادی که صادقانه تلاش می کنند نیز در نظر گرفته شده است.

دکتر قالیباف خاطر نشان ساخت: همواره نشان داده شده است اگر این افراد در بخشی از زمینه ها محدودیت دارند، در بسیاری از زمینه های دیگر فرصت به شمار می روند و از این جهت استثنایی هستند؛ بنابر این باید تلاش کنیم تا جامعه از خدمات و توانایی های آن ها محروم نشود.

وی با اشاره به شعار «تقویت جایگاه ناشنوایان در جامعه» به عنوان شعار هفته جهانی ناشنوایان، عنوان داشت: شاید فراموشی و نسیان در بعضی موضوعات نعمت باشد اما در برخی موارد، وقتی انسان موضوعات را به فراموشی می سپارد باعث غفلت و نقمت برای جامعه است. در این راستا مهم ترین وظیفه ما آن است که تلاش کنیم تا جامعه این افراد را به فراموشی نسپارد.

 این اقدام را می توان با حرکت های فرهنگی، فعالیت های رسانه های و مراسم های اینچنینی انجام داد تا بنده به عنوان خدمتگذار در شهر تهران بدانم که این افراد نیز حقی بر گردن من دارند و بنده نیز باید وظایفی که از جهت انسانی، اسلامی و قانونی در قبال این افراد دارم را به درستی انجام دهم.

شهردار تهران به زمینه های ارتقای جایگاه ناشنوایان اشاره کرد و گفت: اگر اشتغالی وجود دارد این افراد باید مورد توجه قرار گیرند و اگر امکانی در زمینه مهارت آموزی وجود دارد، این افراد باید در اولویت باشند؛ همچنین اگر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی صورت می گیرد طبیعتا این افراد نسبت به بقیه اقشار جامعه اولی تر هستند. به این ترتیب این عزیزان در جامعه دیده می شوند و این خود بزرگ ترین تبلیغ و فرهنگسازی خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به عضویت خود در انجمن خانواده ناشنوایان ایران، گفت: امروز توفیقی داشتم که در این مراسم، بنده را نیز به عنوان عضوی از انجمن خانواده ناشنوایان قرار دادند و این افتخار من است که باعث می شود این افراد را هیچ گاه فراموش نکنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: