جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
پیشنهاد روسیه برای حل اختلافات 1+5

ایسنا: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه‌ خبری بلومبرگ در نیویورک در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: حدود 25 درصد از راه حل نهایی مورد توافق قرار گرفته است اما 5 درصد باقی‌مانده شامل 2 یا 3 مساله بسیار مهم است. ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان که مذاکرات خود را در حاشیه‌ اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار کردند صبح روز شنبه در حالی که گفته می‌شود پیشرفت ملموسی در مذاکرات حاصل نشده به کار خود پایان دادند.

لاوروف همچنین اظهار کرد: روسیه پیشنهاداتی را برای حل اختلافات ارائه داده است که دیگر مذاکره کنندگان نظرات مثبتی نسبت به آنها داشته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: ما بر سر تمام موارد که نیازمند توجه بیشتری هستند به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که بخشی از آن به دلیل ایده‌های جدیدی بوده است که روسیه آنها را مطرح کرده است.

لاوروف بدون اشاره به جزییات پیشنهادات روسیه تاکید کرد: من اطمینان دارم که یک توافق نهایی در مورد سطح غنی سازی ایران حاصل خواهد شد. اگرچه حل موارد مورد اختلاف از نقطه نظر اتخاذ یک تصمیم سیاسی برای سازش بسیار سخت است اما من به طور محتاطانه امیدوارم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در این گفت و گو یاد آور شد: برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه لازم است که ایران و روسیه مشارکت داشته باشند.

وی در این باره گفت: برای مقابله با داعش باید با ایران همکاری کرد. چون این کشور یکی از مخالفان قوی این گروه است.

لاوروف افزود: چشم پوشی از ایران در جنگ علیه داعش و عدم دعوت از ایران برای همکاری به همان اندازه‌ای اشتباه است که با دولت سوریه برای چنین کاری مشورت و همکاری نشود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: