جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
تخلفات راننده‌های اتوبوس زیر ذره‌بین پلیس است

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی وشهری شهرداری نیوز ،فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از برخورد با تخلفات راننده‌های اتوبوس در قالب اجرای طرح مشترک پلیس و سازمان اتوبوسرانی خبر داد.

سرهنگ سعید سپهری، فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران ، با اشاره به آغاز اجرای طرح گسترده پلیس برای برخورد با تخلفات اتوبوس‌ها گفت: بر اساس طرح گسترده پلیس برای برخورد با تخلفات اتوبوس‌ها، گشت‌های مشترک میان پلیس و شرکت واحد اتوبوسرانی در خطوط ویژه (بی‌آر‌تی)، سامانه‌های هفتگانه اتوبوسرانی، ترمینال‌ها و محدوده‌های حرکت اتوبوس‌ها برقرار شد.

سپهری تصریح کرد: در این طرح، علاوه بر نحوه رانندگی ‌راننده‌ها، بر وضعیت پوشش ظاهری آنان، ایمنی خودروها و برگه‌ی معاینه فنی و همه‌ی مواردی که به سلامت و ایمنی مسافران مربوط می‌شود، نظارت ویژه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این طرح، از ورود موتورسیکلت‌ها و هر نوع وسیله‌ی نقلیه که مربوط به دستگاه و سازمان‌ خاصی است به استثنای وسیله‌ی نقلیه امدادی که در حین مأموریت هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سپهری اظهار داشت: همچنین قرار است شهرداری تهران 300 کارمند را به عنوان راه‌بند استخدام کند و راه بندهای مکانیزه نیز در اختیار بگذارد تا این سامانه شکل پیشرفته قوی به خود گیرد.

وی با اشاره به مبالغ در نظر گرفته به عنوان جریمه برای تخلفات راننده‌های اتوبوس گفت: بر این اساس، عدم توقف در ایستگاه و تجاوز به گذرگاه عابرپیاده 200 هزار ریال، توقف اتوبوس با موتور روشن و بدون حضور راننده 200 هزار ریال، نشاندن مسافر و سرنشین در قسمت راننده 400 هزار ریال، باز گذاشتن در حین حرکت و تخلفاتی نظیر آن 400 هزار ریال، پیاده و سوار کردن مسافران در خارج از پایانه‌ها و محله‌های مجاز 400 هزار ریال و بازکردن در بدون احتیاط و در حین حرکت 300هزار ریال به عنوان جریمه اعمال خواهد شد.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه برای کاهش بار ترافیکی شهرها به جای توسعه راه‌ها باید بر بعد انسانی ترافیکی سرمایه گذاری شود، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح گشت مشترک پلیس و شرکت واحد اتوبوسرانی، دادن اطمینان خاطر از لحاظ ایمنی به شهروندان برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به منظور کاهش بار ترافیکی شهرها است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: