جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 مرداد 1395     
طفره فرانسه از مرگ کیارستمی!

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از پاسخ ندادن فرانسه به تقاضای ارسال پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی برای بررسی علت فوت این کارگردان، خبر داد.

دکتر علی رضا زالی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، به موضوع پرونده پزشکی عباس کیارستمی اشاره کرد و افزود: پرونده پزشکی کیارستمی در مسیر بررسی کارشناسی قرار دارد و نتایج آن بزودی مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف پرونده پزشکی کیارستمی در کشورمان، گفت: تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه پزشکی که تشکیل شده است، کمیته های مختلف مشغول بررسی کارشناسی دوران بستری و جراحی کیارستمی در دو بیمارستان کشورمان هستند.

زالی در ارتباط با گزارش پزشکی کیارستمی در فرانسه، اظهارداشت: در نامه ای رسمی به رئیس سازمان نظام پزشکی فرانسه، درخواست کرده ایم اوراق بالینی و اطلاعات مربوط به دوران بستری کیارستمی در فرانسه، برای تکمیل پرونده پزشکی، به سازمان نظام پزشکی ایران ارسال شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه اطلاعات بالینی مربوط به دوران بستری کیارستمی در فرانسه برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: ما پیشنهاد داده ایم که از نظرات تحلیلی همکاران فرانسوی در این پرونده نیز استفاده کنیم و نظر فنی بدهند. اما، بعد از دو بار پیگیری درخواست پرونده از فرانسه، هنوز عکس العلملی نشان نداده اند.

زالی همچنین به صحبت با سفیر ایران در فرانسه اشاره کرد و گفت: چون وزارت بهداشت از ما درخواست کرده است پرونده را بررسی کنیم، بنابراین، موضوع جنبه دولتی پیدا کرده و از همین رو، از سفیر کشورمان در فرانسه تقاضا کردیم موضوع را به مقامات پزشکی این کشور منتقل کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که کیارستمی در فرانسه اوتوپسی(کالبد شکافی) نشده است، افزود: با توجه به اینکه این کار در فرانسه انجام نشده است، پرونده علت مرگ کیارستمی ابهام دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: