جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 مرداد 1395     
تحمل سختی‌ها و حل مشکلات و معضلات شهری از جمله وظایف مهم شهرداری است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: 54درصد از درآمد‌های شهرداری ناپایدار و مابقی آن در آمدهای پایدار هستند که بیش از 70در صد آن صرف هزینه‌های زیرساختی شهر می‌شوند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران  در مراسم آیین افتتاح ایستگاه سهروردی از خط 3 تهران که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: احداث خط 6 مترو تهران طبیعتاً باعث مسدود شدن مسیر‌ها و خیابان‌ها شده و با خود مشکلات جدی و شبانه‌روزی را برای ساکنان اطراف ایجاد می‌کند. 

وی افزود: البته احداث و راه‌اندازی ایستگاه مترو سهروردی مسائلی را برای اهالی منطقه به همراه داشته است، اما بی‌شک راه‌اندازی این ایستگاه هدفی جز افزایش رفاه مردم و اهالی منطقه نداشته و ما تلاش می‌کنیم تا تمامی پروژه‌های خود را در کمترین زمان به مرحله بهره‌برداری برسانیم. 

شهردار تهران گفت: ما در شهرداری  تهران و مدیریت شهری مسئولیت ساماندهی و مدیریت هرچه بهتر شهر را در کنار همه‌ سختی‌ها و مشکلات بر عهده داریم و تحمل سختی‌ها و حل مشکلات و معضلات شهری از جمله وظایف مهم شهرداری است. 

قالیباف در ادامه تصریح کرد: شهرداری علی‌‌رغم اینکه از طرف دولت حمایت مالی بشود یا نشود و دولت به آن پول بدهد یا ندهد وظیفه دارد تا با تحمل همه سختی‌ها و با وجود رکود اقتصادی وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد. 

وی افزود:‌ امروز فقط در مجموعه مترو بیش از 20هزار نفر به طور شبانه‌روزی و فقط در بخش احداث مترو مشغول به کار هستند و تأمین وسایل، نقشه‌ها، هزینه‌ها، کنترل و نظارت و غیره در این پروژه سنگین یک مسئله مشخص است و علی‌رغم اینکه برخی بیان می‌کنند که انجام این کارها به 4برگ مطالعه هم نیاز ندارد اما در واقعیت این چنین نیست چرا که برای اجرای پروژه‌های این چنینی مطالعه،‌ تحقیقات و کارشناسی‌های لازم انجام گرفته است. 

شهردار تهران گفت: همه مردم شهر و جامعه مهندسان به خوبی می‌دانند که وجود و انجام وظیفه 20هزار نفر در مجموعه مترو نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و پشتیبانی و حمایت است و این جز پروژه‌های کم نظیر و مهم کشور به شمار می‌آید و در سطح ملی نیز مترو تهران اقدامات خوبی را تا کنون انجام داده است. 

قالیباف در ادامه تصریح کرد:‌ انجام صحیح این کارهای زیر ساختی و مهم شهری از جمله وظایف شهرداری است، اگر مترو و کارهای زیرساختی شهر مثل دادن وام‌های مختلف برای خرید خودروهای جدید، از رده خارج کردن خودروهای فرسود و اضافه شدن روزانه صدها ماشین به سطح خیابان‌ها نبود معلوم نیست که جابجایی این همه خودرو در شهر چگونه امکان پذیر می‌شد. 

وی افزود:‌ براساس آمار‌های جمعیت که هر 5سال یکبار به وسیله مرکز آمار ارائه می‌شود جمعیت تهران و رشد آن رو به کاهش است، اما رشد بی‌رویه در شهرک‌های اقماری و اطراف آن است که موجب سربار شدن در شهر تهران و بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و شهری می‌شود. 

شهردار تهران گفت: روزانه بیش از 3میلیون نفر فقط بین شهر تهران و داخل آن جابجا می‌شوند که موجب بروز آسیب‌ها و مسائل مختلف اجتماعی در شهر و برای شهروندان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: