جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 مرداد 1395     
اعلام وقایع حیاتی ۴ ماهه

رئیس سازمان ثبت احوال با اعلام آمار وقایع حیاتی ۴ گانه ۴ ماه اول امسال گفت: طی این مدت ۵۵هزار و ۷۱۸ رویداد طلاق به ثبت رسیده که ۲.۲درصد به نسبت قبل افزایش را نشان می دهد.

مهر: درخشان نیا در نشست خبری روز یکشنبه به آمار چهارماهه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۵۱۲ هزار و ۸۹۳ واقعه ولادت در کشور رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۶ درصد آمار ولادت رشد داشته است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی دارای بیشترین میزان ثبت ولادت و استان های گیلان، مازندران و مرکزی نیز دارای کمترین میزان ثبت ولادت بوده اند.

وی همچنین به آمار جمعیت کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان تیرماه امسال جمعیت کشور ۸۰ میلیون و ۱۱۵ هزار نفر اعلام شده که ۱.۴۳ درصد نرخ رشد جمعیت بوده است.

رئیس سازمان ثبت احوال به آمار فوت نیز طی ۴ ماه امسال اشاره کرد و اظهارداشت: طی این مدت ۱۱۱ هزار و ۷۵۲ رویداد فوت در کشور به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی: استان های چهارمحال و بختیاری، گیلان و آذربایجان شرقی دارای بیشترین میزان فوت و استان های البرز، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر دارای کمترین میزان ثبت فوت بوده اند.

درخشان نیا تاکید کرد: بیشترین علل ثبت فوت نیز بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و تومورها و بیماری های دستگاه تنفسی گزارش شده است.

وی در مورد آمار ازدواج نیز گفت: ۲۳۴ هزار و ۹۸۲ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۲ درصد کاهش داشته است و همچنین استان های اردبیل، کردستان و خراسان شمالی دارای بیشترین و استان های تهران، سمنان و اصفهان دارای کمترین میزان ثبت ازدواج بوده اند.

وی گفت: میانگین سن ازدواج نیز برای مردان ۲۸.۷ و برای زنان ۲۴.۱ سال گزارش شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال به آمار طلاق نیز اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۵۵ هزار و ۷۱۸ رویداد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان های البرز گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه دارای بیشترین میزان ثبت طلاق بوده است، گفت: سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد چهارمحال بختیاری کمترین میزان ثبت طلاق را به خود اختصاص داده اند.

درخشان نیا با اشاره به اینکه میزان سن طلاق برای مردان ۳۵.۵ سال و برای زنان ۳۰.۶ سال بوده است، گفت: نسبت ازدواج به طلاق نیز یک طلاق در مقابل هر ۴.۲ ازدواج ثبت شده است.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال بختیاری دارای بیشترین نسبت ازدواج به طلاق و استان های البرز، خراسان رضوی و قم دارای کمترین نسبت ازدواج به طلاق بوده اند.

وی همچنین به دوام ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق های ثبت شده طی این مدت ۸.۲ سال بوده است که ۱۲.۱ درصد زوجین دوام زندگی کمتر از یک سال داشته اند و در مجموع ۴۷.۵ درصد طلاق ها مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: