جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 مرداد 1395     
وضعیت قابل قبولی در صنعت خودرو مشاهده نمی شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید هر چند نمی توان برخی پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودرو ایران را نادیده گرفت اما همچنان وضعیت موجود قابل قبول نیست.

رضا علیزاده با اشاره به عملکرد خودروسازان در سالهای اخیر ، اظهار داشت : با نگاه به تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت و مقایسه آن با تولیدات مشابه خارجی ، به نظر نمی رسد دارای وضعیت قابل قبولی در صنعت خودرو باشیم.

وی با اشاره به اینکه عدم دستیابی خودروسازان به اهداف مورد انتظار ، تصریح کرد :  البته نباید منکر پیشرفت های صنعت خودرو ایران بود به طوری که فعالیت و تلاش خودروسازان در این سالها ، بخشی از معضلات و مشکلات این صنعت را حل نموده و توانسته تا حدودی نیازهای داخل را برآورده نماید همچنین در حوزه تامین قطعات و یا خدمات پس از فروش موفقیت هایی حاصل شده است اما نه تنها کافی نیست بلکه کیفیت در این بخش همچنان قابل قبول نیست.

وی افزود : در مجموع باید اذعان کرد در حوزه خودروسازی نتوانستیم به سطح مورد انتظار و قابل قبولی دست یابیم اما به جهت اشتغال بالایی در این صنعت وجود دارد باید همچنان از صنعت خودرو حمایت شود تا توان ادامه فعالیت در این صنعت وجود داشته باشد.

نماینده ورزقان در مجلس دهم تصریح کرد : امروز نباید تلاش مدیران و دست اندر کاران صنعت خودرو ایران را نادیده گرفت چرا که در حد توانو امکانات تلاش های خوبی در صنعت خودرو صورت گرفته است اما همچنان شرایط موجود قابل قبول نیست.

علیزاده در ادامه با اشاره به نقش تحریم ها در ایجاد شرایط موجود در صنعت خودرو اظهار داشت : هر چند تحریم ها موثر بوده اما نباید تمام کاستی ها را به گردن تحریم ها انداخت چرا که نزدیک به دو دهه است که در حوزه صنعت خودرو سرمایه گذاری می شود.

وی تصریح کرد : سرمایه ای که در حوزه خودروسازی صورت گرفته چنانچه درصدی از آن در صنایعی مثل صنعت فرش و کشاورزی سرمایه گذاری می گردید  مسلما تا امروز حرفی برای گفتن داشتیم.

وی گفت : هر چند به جهت سرمایه گذاری که در حوزه خودروسازی صورت گرفته و همچنین طیف وسیعی که در این صنعت مشغول به کار هستند نباید این صنعت رها شود اما وضعیت اصلا قابل قبول نیست و تمام مسئولان از قانون گذار و مجری باید دست به دست هم دهند تا رضایتمندی مشتریان به لحاظ کیفیت و قیمت خودرو حاصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: