جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 مرداد 1395     
کفش هوشمند ویژه ورزشکاران گلف

وقتی حرف از فناوری‌های پوشیدنی به میان می‌آید بیشتر نگاه‌ها به سوی ساعت یا دستبندهای هوشمند جلب می‌شود ولی چرا کفش‌های ورزشی به این عرصه وارد نشوند؟

روزنامه ایران:  وقتی حرف از فناوری‌های پوشیدنی به میان می‌آید بیشتر نگاه‌ها به سوی ساعت یا دستبندهای هوشمند جلب می‌شود ولی چرا کفش‌های ورزشی به این عرصه وارد نشوند؟
 
هرچند تاکنون کفش‌های ورزشی هوشمندی نیز طراحی شده و آخرین آن نتیجه همکاری کمپانی اپل و نایک بوده ولی این بار سامسونگ کاری منحصربه فرد انجام داده است. این کمپانی کره‌ای با طراحی کفش هوشمندی به نام IOFIT به یاری ورزشکاران گلف رفته تا این افراد بتوانند هم تجربه بهتری از این بازی پرهیجان و افزایش دهنده تمرکز داشته باشند و هم آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند. یکی از تفاوت‌های این کفش هوشمند با نمونه‌های پیشین، این است که سنسورهای آن درست درون کفش جای گرفته است و به همین دلیل ورزشکار مجبور نیست هیچ وسیله اضافی را تحمل کند.
 
ازسوی دیگر این کفش ورزشی هوشمند با کمک سنسورها، می‌تواند همه حرکات پا، میزان چرخش بدن و میزان فشاری که برای ضربه زدن به توپ گلف وارد می‌شود را اندازه‌گیری کرده و پس از هر ضربه، اطلاعات مربوط به آن را در اختیار ورزشکار قرار دهد. اپلیکیشن مرتبط با این کفش هم با آنالیز و تحلیل اطلاعات، اشتباهات ورزشکار را به وی یادآور می‌شود و درواقع می‌تواند مانند یک مربی، فرد را از حالت مبتدی به سطوح بالاتر برساند. ورزشکارانی که از این کفش و اپلیکیشن مربوط به آن استفاده می‌کنند می‌توانند از میزان پیشرفت یکدیگر هم مطلع شوند و حتی اشتباه های یکدیگر را نیز گوشزد کنند تا هر ضربه نسبت به قبلی، درست‌تر زده شود.
 
این کفش ضدآب را ورزشکار می‌تواند در شرایط مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار دهد و برخی، تنها مشکل را بهای آن می‌دانند چرا که چندان ارزان قیمت نیست و قرار است با بهای 200 دلار راهی بازار شود هرچند هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: