جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
اختصاص پنج میلیارد تومان برای بازسازی خرمشهر

 به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: به نمایندگی از مدیریت شهری تهران ، شهرداری و شورای شهر ، آمده ایم تا کمک به خرمشهر را در حوزه فعالیت شهرداری ها آغاز کنیم و بقیه شهرداری ها نیز باید در این رابطه تلاش کنند.

البته بخشی از مردم و شرکت های فنی بزرگ هم هستندکه این استطاعت را دارند،به این شهر کمک کنند چرا که آن ها هم احساس می کنند به این شهر ومردم مدیون هستند و اگر فرصت را فراهم کنیم، مردم مانند دوران دفاع مقدس حضور می یابند.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی در بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استان ها که در محل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد، ابراز داشت: وقتی ما مدیران امروز اشکالات را مطرح می کنیم، اولین بحث ما این است که پول و امکانات نداریم و دومین مشکل نیز نداشتن اختیار است. این در حالی است که اشتباه ما از اینجا شروع می شود که احساس می کنیم پول و اختیار دو مقوله ای است که راهگشا و حلال مشکلات هستند.

شهردار تهران ادامه داد: ما نباید از پول و اختیار گلایه کنیم و باورمان شود که این موارد مشکلات ما است. این مهم ترین درسی است که همه ما در دوران دفاع مقدس آموختیم اما متاسفانه بعد از گذشت دوران دفاع مقدس بعضا به این تجربه و آموخته بزرگ توجه نکرده و آن را به فراموشی سپردیم. بخش قابل توجهی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر ما است نیز ریشه در همین موضوع دارد.

قالیباف با ذکر خاطراتی از ماه های نخست آغاز جنگ تحمیلی و ورود دشمن به خرمشهر اظهارکرد: وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می کنیم، درس های بزرگی از آن می گیریم. آن روزی که امثال بنده و همه شما به میدان جنگ آمدیم پول، تجهیزات، امکانات و سازمان نداشتیم و آموزش ندیده بودیم. همچنین کسی به ما کمک نمی کرد. ما نسل بچه های جنگ تا زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود چه امکانات و اختیاراتی داشتیم؟ جز این بود که به شدت از اینکه بچه های انقلاب وارد میدان جنگ شوند جلوگیری می کرد؟ آیا کسی جز کارشکنی چیز دیگری به یاد دارد؟ اما چه اتفاقی افتاد که یک سال بعد شما حرکت های بزرگی را دیدید؟ تا روزهای متمادی خود رزمندگان متوجه نبودند کاری که انجام می دهند چه عظمتی دارد.

وی با بیان اینکه در عملیات کربلای چهار و پنج نگاه ما نسبت به ماه های آخر سال 59 بسیار متفاوت بود، یادآور شد: سه – چهار سال پس از پایان جنگ تحمیلی وقتی در سفری به یکی از کشورهای بزرگ منطقه رفته بودم، در مجموع آکادمی نظامی آنجا تحلیل و تفسیر خود را از کربلای پنج می گفتند و تازه می فهمیدیم که کربلای پنج چقدر کار عظیم و بزرگی بوده است. این در حالی است که وقتی خود ما در آنجا بودیم این حس را نداشتیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مهم ترین چالش ما این است که امروز در عرصه های مختلف اداره جامعه از باورهای دوران دفاع مقدس فاصله گرفته ایم، گفت: ما خیلی پای روضه، منبر و معرفت شناسی رفته ایم و همواره به ما تاکید می شود که خون بر شمشیر پیروز است، اما در دوران دفاع مقدس این موضوع را با پوست و گوشت و استخوان خود فهمیدیم. در دفاع مقدس باور ما شد که باید منطبق بر سنت های الهی حرکت کنیم و پیروزی را از آن خدا بدانیم.

وی افزود: جنگ به ما آموخت که امکانات مادی مشکلی را از ما حل نمی کند، بعضی اوقات خودمان دیدیم که در جبهه حق نیز هرکجا فریفته امکانات شدیم، به تانک، نفربر و حجم نیرو غره شدیم و از سنت های الهی فاصله گرفتیم، پشت خاکریز ها گیر کردیم و یک قدم جلو نرفتیم؛ این فرهنگ الهی است.

دکتر قالیباف یادآور شد: ما مکلف هستیم که در هفته دفاع مقدس و مراسم های یادواره شهدا به این موضوع تاکید کنیم تا این فرهنگ در حافظه ملت و جوانان باقی بماند. مخصوصا نسل ما که با پوست و گوشت این را لمس کرده ایم و از نعمت های مادی و معنوی آن برخوردار بوده ایم. هر کس بر این مدار حرکت کند و ایمان و سنت های الهی را ملاک قرار دهد، جنگ 33 روزه و 22 روزه را هم به پیروزی می رساند و مقاومت 50 روزه غزه نیز مثل مقاومت خرمشهر به پیروزی می رسد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: کسانی که در غزه مقاومت کردند برادران اهل سنت ما بودند اما در مدار الهی حرکت کردند. عزت خود را حفظ کرده و روی عزت خود پافشاری کردند. آن ها این باور قرآنی را داشتند که می توانند کودک، خانواده و جان خود را از دست بدهند اما فرهنگ قرآنی هرگز به آن ها اجازه نمی دهد که عزت خود را از دست دهند.

وی تاکید کرد: ارتش های کشورهای عربی در دهه 60 میلادی با آن همه تجهیزات و امکانات خود نتواستند بیش ازپنج - شش روز در مقابل اسرائیل مقاومت کنند و همه شکست خوردند، اما در اینجا می بینید که غزه و حزب الله لبنان می ایستند. این در حالی است که قدرت امروز اسرائیل با دهه 60 قابل قیاس نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: