جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 مرداد 1395     
در یکشنبه‌های ذی‌القعده از خواندن این نماز غافل نشوید

رسول خدا(ص) درباره فضیلت نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده می‌فرماید: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود که «ای بنده خدا، عمل خود از نو آغاز کن؛ زیرا توبه تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد».

تسنیم: ماه ذی‌القعده آغاز شده است. در اعمال این ماه خواندن نمازی در روزهای یکشنبه آن سفارش شده است. انس‌ابن مالک ماجرای نمازهای یکشنبه ذی‌القعده را اینطور روایت می‌کند:

رسول خدا(ص) در یکشنبه ماه ذیقعده از منزل بیرون آمد و فرمود: ای مردم، کدام یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم.

فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز- در هر رکعت یکبار فاتحه الکتاب، سه بار قل هو الله احد و هر کدام از دو سوره معوذتین( فلق و ناس )  را یک بار- بخوانید، سپس هفتاد بار استغفار کنید و آن را به « لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» ختم کنید. آن گاه بگویید: «یا عزیزُ یا غفار، اِغفِر لی ذُنوبی و ذُنوبَ جَمیعِ المُومنینَ و المُومِنات، فَاِنّه لا یَغفِرُ الذُّنوبَ الّا اَنت»

سپس فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: «ای بنده خدا، عمل خود از نو آغاز کن؛ زیرا توبه تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد»؛ و فرشته ای از زیر عرش به او خطاب می کند: «ای بنده خجسته باد بر تو و فرزندان تو!» و فرشته ای دیگر ندا می کند: «ای بنده، دشمنان تو در روز قیامت از تو راضی خواهند گردید». فرشته ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، تو مومن از دنیا می‌روی و دین تو از تو گرفته نمی‌شود و قبر تو گشوده و نورانی می‌شود.»

فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، پدر و مادر تو از تو راضی خواهند گردید، اگر چه از تو ناخشنود باشند و پدر و مادر و فرزندان تو آمرزیده شدند و روزی تو در دنیا و آخرت گشوده و فراوان خواهد بود». جبرئیل(علیه السلام) نیز ندا می‌کند: «من همراه با فرشته مرگ می‌آیم و به او سفارش می‌کنم که با تو به نرمی رفتار کند و اثر مرگ حتی خراشی در تو ایجاد نخواهد کرد و فقط روح تو به آرامی از بدنت خارج خواهد شد».

رسول خدا(ص) فرمود: این سخنان را جبرئیل(علیه السلام) آنگاه که خداوند مرا به آسمان (معراج) برد، به من آموخت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: