جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 مرداد 1395     
ممنوعیت تبلیغات شیر مصنوعی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت ترویج تغذیه نوزادان با شیر مادر اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح کرد.

ایسنا: دکتر محمد اسماعیل مطلق در مراسم گرامیداشت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: در طول سال با برنامه‌ریزی‌های مدون، فعالیت‌های همه جانبه و ارتقا یافته‌ای حول محور طرح تحول نظام سلامت در شهرهای 20 تا 100 هزار نفر اجرا شد.

وی با بیان اینکه شیر مادر مایه حیات کودک است، افزود: ما از سال 1370 برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را که از اولویت‌های مهم بهداشتی کشور و همچنین بحث تحول در سلامت، بهداشت، درمان و آموزش است اجرا کرده و دستاوردهای چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.

وی اجرای طرح کشوری تغذیه با شیر مادر در بیمارستان اکبرآبادی، برنامه ریزی برای ارتقای تغذیه با شیر مادر در بیمارستان‌های دوستدار کودک و همچنین ترویج تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر ارتباطات و رفتارهای اجتماعی را از جمله مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در این راستا برشمرد.

مطلق همچنین ادامه داد: برای ارتقای حمایت‌های مردمی از نیروهای داوطلب سلامت در محلات، پایگاه‌ها و مراکز سلامت جامعه استفاده شد. همچنین ارتقای آگاهی‌های جامعه در برگزاری همه جانبه هفته جهانی شیر مادر و پایش وضعیت اجرایی قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در 11 دانشگاه علوم پزشکی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه بود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تنظیم لایحه اصلاح حمایت از مادران، بررسی شاخص‌های تغذیه با شیر مادر با هدف ارتقای آگاهی کارکنان پزشک و پیراپزشک را از دیگر از این موارد عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت برنامه ریزی برای تهیه فیلم در صدا وسیما، ممنوعیت تبلیغات شیر مصنوعی و همچنین ترویج زایمان طبیعی، ایجاد فضای شیردهی در اماکن عمومی و حل مشکلات احتمالی شیردهی را به عنوان برنامه‌های اصلی این حوزه اجرا کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: