جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
گام بلند شهرداری منطقه 18 در جمع آوری برداشت غیرمجازآب شرب در جنوب غرب تهران

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 18 از جمع آوری و پلمپ دو حلقه چاه غیر مجاز برداشت آب شرب در منطقه خبر داد و گفت: متاسفانه متخلفان حوزه آب و خاک کشور در امنیت کامل به فعالیت های غیر مجاز خود ادامه می دهند .

 صبح امروز با همکاری شهرداری منطقه 18 و اداره امور اب تهران دو حلقه چاه غیر مجاز برداشت آب شرب در منطقه 18 پلمپ و جمع آوری شد.وحید نوروزی در حاشیه جمع آوری و پلمپ دوحلقه چاه غیرمجاز منطقه 18 تصریح کرد: چندی است زمینی به منظور پیشروی چهل و پنج متری بهار در منطقه 18 تملک کرده ایم که به عنوان یکی از شریان های اصلی ترافیکی شهر تهران و در امتداد بزرگراه شهید بروجردی به یکدیگر متصل می شوند. به محض تملک این اراضی متوجه وجود دو چاه عمیق برداشت آب شرب در منطقه شدیم که امروز با هماهنگی اداره آب تهران این دو چاه غیرمجاز پلمپ و جمع آوری شد.

شهردار منطقه 18 با بیان اینکه برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز برداشت آب شرب یکی از بزرگترین آفت های منابع آبی شهر تهران است، تصریح کرد : عمق چاه های حفر شده در این زمین 50 متر بوده و عمری بالغ بر 50 سال داشتند.

نوروزی با اشاره به اینکه منابع آبی شهر تهران با توجه به بحران کم آبی یکی از اصلی ترین دغدغه های دوستداران محیط زیست است ، بیان کرد: متاسفانه برخورد با چاه های غیرمجاز آب در حیطه وظایف شهرداری ها نیست و امار دقیقی هم از تعداد چاه های غیر مجاز برداشت آب شرب در سطح منطقه به ما ارایه نشده است اما با توجه به اینکه این دو چاه در ملک تملک شده شهرداری وجود داشت اکنون اقدام به جمع آوری آن کرده ایم .

وی تاکید کرد : مقابله با برداشت بیش از حد منابع آب وظیفه تک تک شهروندان و دوستداران محیط زیست است لذا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی شهروندان تهرانی از منابع آب زیرزمینی تامین می شود رسیدگی به برداشت های غیرمجاز امری ضروری است .

شهردار منطقه 18 با اشاره به اینکه چاه های مذکور در زمین کوره پزی منطقه 18 حفر شده است، گفت: برداشت آب از این چاه ها به منظور استفاده در کوره آجر پزی و ابیاری درختان و فروش آب خام صورت می گرفته است .

نوروزی با تاکید بر اینکه متخلفان حوزه و آب و خاک کشور در امنیت کامل به فعالیت های غیر مجاز خود ادامه می دهند،تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید با تشکیل تیم های بازرسی سه نفره متشکل از شیمیست، زمین شناس و کارشناس محیط زیست وضعیت آب و خاک کشور را رصد کند. این در حالیست که این اقدام از سوی سازمان محیط زیست صورت نمی گیرد .

به گفته وی اکنون آماری نه از سوی سازمان آب تهران و نه از سوی سازمان محیط زیست مبنی بر تعداد چاه های غیر مجاز شهر تهران وجود ندارد .

نوروزی با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز منطقه 18 تحت هیچ شرایطی از طریق آب شرب انجام نمی شود،خاطرنشان کرد: به منظور آبیاری فضای سبز منطقه از چاه های مورد تایید شرکت آب استفاده می شود. این در حالیست که تصفیه خانه فیروز بهرام نیز در منطقه 18 در حال احداث است و تاکید مطلق شهرداری نیز بر استفاده آب تصفیه شده فیروز بهرام برای آبیاری فضای سبز است .

شهرداری منطقه 18 در ادامه به توسعه کشاورزی شهری در منطقه 18 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 40 درصد منطقه 18 در حریم شهر تهران قرار داشته و اراضی کشاورزی و مزارع را شامل می شوند، موضوع توسعه کشاورزی شهری در اراضی فیروز بهرام ، گلدسته ، شهر قدس مورد بررسی قرارگرفته است که به یاری خدا از سال اینده به صورت گسترده تر در دستور کار قرارخواهد گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: