جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1395     
گردشگری نقش زیادی در توسعه اقتصاد پایدار دارد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، نصرالله آبادیان در نشست خبری جشن 230 سالگی پایتخت با بیان اینکه این مناسبت را به فال نیک می‌گیریم گفت: منطقه 11 ظرفیت‌های تاریخی خوبی دارد که برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش سهم گردشگری این منطقه از دو سال گذشته در دستور کار داریم.

 

وی با بیان اینکه 4 کیلومتر منطقه 11 جزو حصار ناصری است، تصریح کرد: منطقه 11، منطقه امیرنشین تهران آن زمان بوده که هنوز میراث تاریخی منطقه را همچون بنای کاخ مرمر، موزه مقدم، خانه "امیربهادر" و "انیس‌الدوله" را می‌توان در سطح این منطقه دید.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه این منطقه ورود خوبی به بحث توسعه گردشگری داشته است، گفت: نقشه‌های گردشگری دو زبانه منتشر و نقاط گردشگری را در این منطقه مشخص کردیم که خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفت.

آبادیان با بیان اینکه مردم برای ورود به بخش تاریخی منطقه 11 می‌توانند از ایستگاه‌های متروی حسن‌آباد، تئاتر شهر و راه‌آهن استفاده کنند، افزود: درحال تدوین سازوکاری هستیم تا در سال 95 بتوانیم به طور روزانه و هفتگی نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری و توجه به توسعه آن اقدامی بین بخشی است که باید سازمان میراث فرهنگی وارد شود، ادامه داد: مذاکره خوبی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم و امیدواریم که گردشگری در منطقه 11 گسترش یابد.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه بحث اقتصاد پایدار شهری همواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: گردشگری نقش زیادی در توسعه اقتصاد پایدار دارد و با این حال اگر گردشگری تقویت شود در اقتصاد ساکنان محلات نیز تاثیرگذار است.

آبادیان با بیان اینکه بنا داریم تعلقات معنوی و عاطفی ساکنان پیرامونی بناهای تاریخی را تقویت کنیم که حفظ و توجه به بناها توسط خود مردم انجام شود، گفت: شهرداری منطقه 11 در راستای گسترش گردشگری اقدامات خوبی انجام داده و در دستور کار قرار دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: