جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 مرداد 1395     
زمان اعلام نتیجه پرونده کیارستمی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اعلام نظر نهایی در مورد پرونده مرگ مرحوم کیارستمی در اسرع وقت طی یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

فارس،: ایرج حریرچی در نشست خبری گفت: طبق توافقی که انجام داده‌ایم پس از ارسال نامه وزیر بهداشت به رئیس سازمان نظام پزشکی در مورد رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود و کمیسیون تخصصی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نظر سازمان نظام پزشکی مراحل بعدی طی خواهد شد و امیدواریم در اسرع وقت در این هفته یا هفته آینده اعلام نظر نهایی انجام شود.

وی در مورد نظارت بر بیمارستان‌ها و پلمب 2 بیمارستان خصوصی در هفته گذشته گفت: اگر بیمارستان بیمار داشته باشد پلمب نمی‌شود، نحوه پلمب کردن هم براساس نظارت‌های متعدد، گزارشات و صورت‌جلسه‌های مختلف است. در این زمینه نظارت‌های ما چندگانه است. از سویی باید صلاحیت لازم برای افرادی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند احراز شود.

حریرچی ادامه داد: شرایط فیزیکی بیمارستان بررسی می‌شود تا پروانه موقت یا دائم داده شود، بخشی از نظارت‌ها هم بر فرآیندها صورت گرفته و خودجوش است از طرفی سیستم اعتبارسنجی بیمارستان‌ها هم وجود دارد و بخشی از نظارت‌ها هم موردی و دوره‌ای است.

وی ادامه داد: بخشی از نارضایتی ها که سطوح چندگانه‌ای دارد توسط قانون پیش‌بینی شده و مشخص کرده چه کسی مسئول است اما این را نباید فراموش کنیم که باید طوری کار شود که فرهنگ پیشگیری و درست کار کردن را ارتقاء دهیم.

حریرچی افزود: اگر وزارت بهداشت با توجه به جوّ موجود بخواهد ورود کند برای هر جایی نگهبان بگذارد، شدنی نیست اما اگر به صورت درون‌زا ارتقاء یابد و شاخص‌ها ترقی کنند وضع بهتر می‌شود. در حال حاضر بر شاخص‌های اصلی اعتبارسنجی، ایمنی بیمار را در نظر گرفته‌ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: