جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 مرداد 1395     
افتتاح ۷ مرکز نگهداری از کودکان خیابانی

وزیر کار گفت: بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده بیش از 11 هزار خانوار دارای 2 معلول در کشور، نیازمند مسکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در شهرستان ملارد (مسکن مهر صفا دشت) طرح واگذاری واحدهای مسکونی به خانوارهای دارای بیش از 2 معلول را به صورت رسمی آغاز کرد.
 
وی در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و شهرستانی برگزار شد با اشاره به عزم دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و به خصوص افراد ناتوان و کم توان جسمی (معلولان) اظهار داشت: سیاست توانمند سازی گروه‌های اجتماعی مذکور از اولویت‌‌هایی است که با جدیت پیگیری خواهد شد.
 
ربیعی گفت: بخشی از این سیاست‌ها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال متمرکز است که امیدواریم با تقویت آن به دستاوردهای برجسته تری نائل شویم.
 
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: بر اساس ارزیابی ‌های انجام شده یکی از جدی ترین نیازهای جامعه معلولان معطوف به مسکن می‌شود که بنا به دلایلی در این حوزه با کندی‌هایی مواجه بودیم که خوشبختانه با حمایت‌های مقام معظم رهبری و همکاری دستگاه‌های ذیربط بخش قابل توجهی از موانع مرتفع شد.
 
وی افزود: ارزیابی‌ها موید نیاز بیش از 11 هزار خانوار معلول به مسکن است که امیدواریم با اجرای طرح واگذاری واحد‌ها و منازل مسکونی به معلولان (خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر) این نیاز حائز اهمیت رفع و تامین شود.
 
ربیعی گفت: امروز به صورت همزمان و در اقدامی هماهنگ 516 واحد در کل کشور به خانواده‌های معلول که مشمول این طرح می‌شوند واگذار خواهد شد و امیدواریم تا سال آینده در مجموع موفق به ارائه 2 هزار و 300 واحد به گروه‌های این چنینی شویم.
 
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح کرد: یکی از دستاوردهای این طرح به همکاری بسیار کم نظیر و شایسته بین دستگاهی معطوف می‌شود که میان بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، بهزیستی، وزارت رفاه، بنیاد مستضعفان و خیرین به تصویر کشیده شد و می‌‌تواند این امر خطیر به عنوان الگوی سازنده در دیگر عرصه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
جذب 45 هزار معلول با ارائه تسهیلات به کارفرمایان

 
ربیعی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی برای اشتغال زایی معلولان، گفت: ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی یکی از راهکارهایی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
 
وی افزود: سال گذشته غریب به 45 هزار نفر از معلولان با پرداخت بسته تشویقی (پرداخت حق بیمه به کارفرمایان) جذب کار شده‌اند و از ابتدای امسال تاکنون نیز 5 هزار نفر از معلولان به این ترتیب جذب شده‌اند که امیدواریم این روند رو به رشد در آینده نیز استمرار یابد.
 
پوشش غربالگری در مناطق محروم افزایش می‌یابد
 
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص آزمایشات غربالگری و لزوم اجرای آن در مناطق محروم گفت: اجباری کردن آزمایش ژنتیک در یزد، کرمان و مازندران از نمونه اقداماتی به شمار می‌رود که برای پیشگیری و کنترل تولد نوزادان معلول در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: در حال حاضر نیز سازمان بهزیستی هزینه آزمایش ژنتیک افراد کم توانی که قدرت تامین آن را ندارند تقبل می‌کند تا طرح مذکور به نحو مطلوب تری اجرایی شود.
 
ربیعی در پایان با اشاره به تلاش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی برای راه اندازی مراکز نگهداری و آموزش کودکان خیابانی گفت: طرح مورد اشاره با مشارکت شهرداری تهران در حال پیگیری است و به فضل الهی در هفته دولت شاهد بهره برداری از 7 مرکز در این خصوص خواهیم بود و راه اندازی 10 مرکز دیگر نیز در آینده اجرایی خواهد شد که نقش بسزایی در آموزش و مهارت آموزی کودکان کار و خیابانی ایفا خواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: