جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
چین بزرگترین خریدار گاز ایران شد

مهر: رضا امیری با اشاره به افزایش صادرات گاز مایع ایران به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید گاز مایع در پتروشیمی بندر امام به عنوان بزرگترین پتروشیمی ایران سالانه حدود یک میلیون و 700 هزار تن است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 600 هزار تن گاز مایع به بازارهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی چین بزرگترین خریدار گاز مایع پتروشیمی بندر امام است، ضمن آنکه تاکنون چندین محموله گاز مایع به هندوستان هم صادر شده است.

این مقام مسئول همچین از صادرات تک محموله گاز مایع این مجتمع پتروشیمی به کشورهای اروپایی حوزه دریای مدیترانه خبر داد و افزود: در صورتی که خوراک گاز طبیعی به طور کامل تامین شود، مشکلی برای تولید و صادرات گاز مایع وجود ندارد.

امیری همچنین در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تامین کشتی مورد نیاز برای صادرات گاز مایع توضیح داد: هم اکنون محدودیت‌های صادرات گاز مایع به طور کامل رفع شده است و کشتی های بخش خصوصی ایرانی و یا نفتکش های بین المللی آماده بارگیری گاز مایع پتروشیمی بندر امام در منطقه خلیج فارس هستند.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام، ارزش کل صادرات محصولات پتروشیمیایی این مجتمع از ابتدای سال جاری تاکنون را حدود 600 میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه نوسانی در تولید و یا صادرات گاز مایع این مجتمع پتروشیمیایی ایجاد نشده است.

این مقام مسئول همچنین در جمع خبرنگاران از واگذاری پروژه های جمع آوری گازهای همراه نفت با دستور وزیر نفت به مجتمع های پتروشیمی خبر داد و گفت: بر این اساس اجرای پروژه ان جی ال 3200 برای جمع آوری گازهای همراه نفت غرب منطقه کارون به پتروشیمی بندر امام واگذار شده است.

امیری، هزینه اجرای این پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت را حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: قرار است 70 درصد منابع مالی این طرح توسط پتروشیمی بندر امام تامین شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: