جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 مرداد 1395     
ورود روزانه 200 تن زباله به شهرستان ری

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: روزانه 200 تن زباله از کانال آب فیروزآباد و سرخه حصار وارد این شهرستان می شود.

 

محسن شوکتی افزود: سالانه حدود 350 میلیون متر مکعب آب سطحی از شهر تهران به شهرستان ری وارد می شود.
وی گفت: در این شهرستان تعداد زیادی واحدهای رنگرزی ، سنگ شویی و قالیشویی وجود دارد که متأسفانه هیچ کدام از آنها به جز یک واحد قالیشویی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب نیست.
شوکتی ادامه داد: این واحدهای آلاینده در روز، حجم زیادی از آب های زیرزمینی را به صورت غیرمجاز برداشت می کنند و پساب خام حاصل از این واحدها نیز وارد منابع آبی می شود.
وی بیان کرد: مدیریت پساب باید به نحوی باشد که بتوان از آن برای کشاورزی استفاده کرد و یا خطری از نظر بهداشتی و زیست محیطی نداشته باشد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه اخطاریه هایی برای این واحدهای آلاینده صادر شده است، گفت: چنانچه این مراکز رفع آلایندگی نکنند با اتمام مهلت ذکر شده در اخطاریه ها ، پیگیری های حقوقی آغاز می شود.
شوکتی ادامه داد: واحدهای چربی گیری نیز روزانه 700 تن مواد مختلف تولید می کنند که بخشی از روغن آنها را بازیافت و بقیه را به صورت پسماند در محیط رها می کنند و باعث آلودگی زیست محیطی می شوند.
وی افزود: شهرداری در طول روز حدود هزار و 300 تن پلاستیک بازیافتی از مناطق مختلف شهر تهران جمع آوری و در واحدهای بازیافتی شهرستان ری به فروش می رساند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در پایان خاطر نشان کرد: این شهرستان ، مشکلات زیست محیطی بسیاری دارد که با همت مسئولان شهری این مشکلات به حداقل می رسد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: