جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
کاهش ترافیک صبحگاهی با بکارگیری سرویس ادارات و هم پیمایی

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،مدیر مطالعات و برنامه ریزی امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است تنها ساخت بزرگراه در تهران نمی تواند جوابگوی ترافیک شهر باشد بلکه لازم است تا شیوه سفرهای شهری تغییر کند.

امیر روحی تا زمانی که شهروندان برای تردد در شهر از خودروی شخصی استفاده می کنند هر چقدر هم که بزرگراه بسازیم باز هم کم است و معضل ترافیک شهر تهران حل نمی شود.

وی با بیان اینکه ساخت بزرگراه بدون مدیریت برنامه سفر توسط شهروندان مانند ریختن بنزین بر روی آتش است، افزود: همانطور که بنزین آتش را شعله ور تر می کند ساختن بزرگراه نیز حجم خودروها را افزایش می دهد و به محض تکمیل بزرگراه با سرازیر شدن خودروها مسیر بسته می شود.

روحی با اشاره به مدیریت تقاضای سفر تصریح کرد: باید تا حد امکان با ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از سفرهای غیرضروری جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: طراحی سیستم حمل و نقل همگانی به ویژه سیستم حمل و نقل همگانی انبوه بر با در نظر گرفتن کاربری زمین پیش بینی شده در طرح های جامع شهرسازی می تواند موجب بهبود شاخص های ترافیکی و کاهش تعداد و طول سفرهای شهری شود.

روحی یاد آور شد: اگر سفر درون شهری طولانی باشد باید از سیستم های حمل ونقل عمومی استفاده کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر چقدر به بحث سواره و وسیله شخصی دامن بزنیم اوضاع ترافیک شهر بدتر می شود.

وی با بیان اینکه ساعت 7 تا 8 صبح ساعت پیک سفرهای کارمندی است، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سفرهای اداری یکپارچه شود و در قالب سرویس های ادارات انجام شود تا تمامی کارمندان به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی وارد سرویس شوند. ضمن اینکه باید هم پیمایی هم وجود داشته باشد.

روحی با بیان اینکه هم پیمایی یکی از شیوه‌های مدیریت تقاضای سفر است، تصریح کرد: این روش به جای افزایش ظرفیت خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، بر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود تأکید دارد. در هم‌پیمایی، افرادی که محل زندگی و کارهایشان در یک محدوده واقع شده است، با اطلاع رسانی یکدیگر را پیدا کرده و با هم به مسیری که در نظر دارند می رسند.

روحی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت  بزرگراه بسیار سنگین است، افزود: ساخت بزرگراه موجب می شود که حتی کسانی که پیش از این از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کردند از وسیله شخصی استفاده کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: