جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 مرداد 1395     
معاون شهردار تهران به فاصله 4 ماه تا اوج گيري آلودگي هواي پايتخت:
دکتر مازيار حسيني: تأمين سلامت شهروندان خط قرمز مديريت شهري است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز، بر اساس آخرین بيانيه سازمان بهداشت جهاني، سالانه 7 ميليون نفر از ساكنان كره زمين به دليل آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند كه 6 ميليون نفر از آنها در قاره آسيا جان مي بازند و اين در شرايطي است كه امروز آلودگي هوا به يكي از چالش هاي اساسي كشورمان تبديل شده كه آثار و پيآمدهاي زيان بار آن در كلان شهرهاي كشور به ويژه تهران، مخرب تر و مرگبارتر است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران در جلسه اي كه به فاصله 4 ماه تا بروز پديده اينورژن (وارونگي دما) و اوج گيري آلودگي هواي پايتخت و به منظور بررسي انجام اقدامات اجرايي پيشگيرانه و چاره انديشي براي كاهش و كنترل آلاينده ها و جلوگيري از تكرار آلايندگي طولانی مدت سال گذشته تهران که به مدت 20 روز و در دهه سوم آذر و دهه اول دی شاهد آن بودیم، گفت: واقعيت اين است كه آلودگي هواي تهران از اهميت ويژه اي برخوردار است و كاهش و كنترل آن با پيچيدگي ها و ظرافت هاي خاصي رو به روست.

دكتر سيد مازيار حسيني افزود: در سال هاي اخير، تلاش هاي زيادي براي كاهش آلودگي هوا در تهران صورت گرفته که از مؤثرترين اين اقدامات مي توان به گسترش حمل و نقل عمومي به ويژه مترو اشاره نمود اما با اين وجود، موانع متعددي در مقابل بهبود كيفيت هوا وجود دارد.

آلاينده شاخص تهران ذرات معلق است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در سال هاي اخير، آلاينده شاخص شهر در بيشتر روزها ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون بوده، اظهار كرد: به غير از هجوم ريزگردها كه بيشتر در روزهاي گرم و خشك وارد شهر مي شوند، مهم ترين منبع انتشار اين آلاينده، وسايل نقليه و موتورهاي ديزلي فاقد فيلتر دوده است.

دكتر حسيني با بيان اين كه بهبود كيفيت هواي تهران، مطالبه مشترك شهروندان و مسئولان شهري است، تصريح كرد: در اين ميان، ارتقاي كيفيت خودروها از اهميت ويژه اي برخوردار است، ضمن اين كه بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهيم كه محدود كردن ترافيك در محدوده اي از شهر به معناي عدم توليد آلاينده ها در آن محدوده و نرسيدن آلودگي به آن محدوده نيست.

 

وي با تأكيد بر اين كه داشتن «آسمان آبي و هواي پاك»، نيازمند پيمودن مسيري دشوار و ناهموار است، اضافه كرد: تجارب   بين المللي كلان شهرهايي كه در گذشته اي نه چندان دور از آلوده ترين شهرهاي دنيا محسوب مي شدند و امروز از كيفيت هواي بالايي برخوردارند، نشان مي دهد كه نيل به اين مقصود با برنامه ريزي علمي، اراده جمعي و مطالبه عمومي ممکن است.

سلامتی مردم عمود خیمه پروژه های حمل و نقل شهری است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه حفظ جان شهروندان و تأمين سلامت آنها خط قرمز مديريت شهري است و هيچ چيز براي شهرداري تهران، بالاتر از سلامتي مردم تهران نيست، اظهار كرد: ارتقاي زندگي و سلامتی مردم و بهبود شرايط زيست شهروندان، عمود خيمه پروژه هاي حمل و نقل شهري است.

دكتر حسيني با بيان اين كه خط كشي اندازه گيري ما براي اجراي پروژه هاي حمل و نقلي و محاسبه ميزان موفقيت آنها، تأثيري است كه اين پروژه ها بر ارتقاي زندگي و تأمين سلامت شهروندان بر جاي مي گذارند، تصريح كرد: اگر مترو مي سازيم و ايستگاه ها و خطوط مترو را توسعه مي دهيم، اگر با همه دشواري، نسبت به نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي اقدام مي كنيم و اگر در صدد اجراي طرح هاي زيست محيطي هستيم، هدف مشترك همه اين پروژه ها، كمك به زندگي بهتر شهروندان است.

وي در پايان اين جلسه كه با حضور دكتر وحيد حسيني مدير عامل شركت كنترل كيفيت هوا و مهندس نواب حسيني منش مديرعامل ستاد معاينه فني خودروهاي تهران برگزار شد، خاطرنشان كرد: آلودگي هوا با سلامت 9 ميليون تهراني ارتباط مستقيم دارد و هر طرحي كه به كاهش آلودگي هوا می انجامد، در واقع به حفظ سلامتي این 9 ميليون نفر كمك مي كند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: