جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 مرداد 1395     
نظرسنجی شهرداری درباره طرح «نگارخانه ای به وسعت شهر»

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، طرح نظرسنجی میزان رضایت شهروندان از عملکرد سازمان زیباسازی درخصوص طرح نگارخانه ای به وسعت شهر توسط سامانه نظارت همگانی 1888 صورت گرفت.

 

نظر سنجی از میزان رضایت شهروندان از عملکرد سازمان زیباسازی درخصوص طرح نگارخانه ای به وسعت شهر با هدف چشم‌نوازی شهر، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح شناخت شهروندان از آثار هنری و تاریخی مشهور صورت گرفت.

در خصوص این موضوع 175 مورد پیام در نرم افزار این سامانه ثبت شده است که از این تعداد پیام، 171 مورد تقدیر و تشکر شهروندان از طرح بوده است. همچنین تعداد 57 مورد پیام صوتی تقدیر و تشکر از طریق صندوق صوتی این سامانه دریافت شده است.

سامانه 1888 در جهت اعتبارسنجی و افزایش تعمیم پذیری داده های سیستمی به سایر شهروندان نسبت به انجام نظرسنجی با تهیه پرسشنامه نیز اقدام نموده است. جامعه آماری این نظرسنجی، کلیه شهروندان تهرانی بوده که در شش ماهه دوم سال 1394 با سامانه 1888 ارتباط داشته اند و دارای سابقه پیام در این سامانه هستند.

اهم یافته های نظر سنجی صورت گرفته از شهروندانی که با سامانه 1888 ارتباط داشته اند به شرح ذیل می باشد:
86
در صد آثار هنری و نقاشی های بیلبورد ها را خیلی خوب و خوب، 81 در صد آثار هنری را متناسب با  ارزش‌های تاریخی و فرهنگی، 83 درصد اثربخشی این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی جهت افزایش ارتباط شهروندان با فرهنگ و هنر ایران و جهان را خیلی زیاد و زیاد عنوان نمودند. همچنین 88 درصد مخاطبان این نظر سنجی اجرای این طرح توسط شهرداری تهران را به‌طورکلی در سطح خیلی خوب و خوب ارزیابی نمودند.

پیشنهاد های شهروندان در این طرح شامل مواردی نظیر: افزایش بازه زمانی این طرح در قالب دو دوره یا بیشتر در طول سال و همچنین استفاده از نقاشی هنرمندان معاصر و آثار موضوعی و مناسبتی همانند تصاویر شهدا و وقایع دینی، رعایت تناسب در توزیع بیلبوردها به خصوص این که در مناطق 9، 15، 11 به ندرت دیده شده است، تهیه و تدوین کتابچه ای از آثار به نمایش گذاشته شده در این طرح و توزیع آن در ایستگاه های مترو و اتوبوس و اختصاص مکان های مناسب تر با هدف جلب توجه بیشتر و ایجاد خطر کمتر برای شهروندان ( نصب بیلبوردها در بزرگراه ها و معابر موجب حواس پرتی رانندگان می شود) و اکران این گونه بنر ها در مکان های عمومی مانند مراکز خرید، مساجد، ورزشگاه ها، مترو، مراکز اداری- تجاری، پارک ها، میادین و پیاده رو ها بوده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: