جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 مرداد 1395     
بهره گیری از طرح ها و ایده های خلاقانه محیط زیستی در زمینه انرژی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار از ترویج مسائل فرهنگی در زمینه انرژی و ساختمان دوستدار محیط زیست با استفاده و بهره مندی از طرح ها وایده های خلاقانه مراکز دانشگاهی خبر داد.

محمد مهدی گلمکانی در سومین کارگروه مشورتی انرژی با موضوع امکان‌سنجی، طراحی و ساخت ساختمان های دوستدار محیط زیست و انرژی، با تمرکز بر اثرگذاری نقش مردم در مبحث بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر گفت: به منظور افزایش مشارکت شهروندان در موضوع انرژی باید افراد علاقه‌مند را توسط کانون های محیط زیست شناسایی کرد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: در زمینه فوق خواستار همکاری با مراکز دانشگاهی و استفاده از تجربیات اساتید به منظور نهادینه کردن موضوع انرژی و اجرای هرچه بهتر پروژه‌های مرتبط در زمینه انرژی و بالاخص ساختمان های محیط زیستی هستیم.

دکتر حسامی رئیس اداره مدیریت انرژی، تشکیل سومین کارگروه مشورتی انرژی را هدفی برای آموزش و آگاه سازی کلیه افراد جامعه به مقوله ساختمان دوستدار محیط زیست دانست و ترویج آن در جامعه جهت کاربرد اقشار مختلف نظیر سازندگان و بالاخص دانشگاهیان را گامی مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به لزوم ارتقای ارتباط موثر و تعامل بیشتر شهرداری و دانشگاه برای بهبود کیفی اجرای برنامه ها و پروژه های پیشنهادی و بهره مندی از طرح ها و ایده های خلاقانه خواستار چاره اندیشی و ارائه راهکارهایی درخصوص گسترش روند بهبود اجرای پروژه ها و همچنین افزایش سطح دانش عمومی و ترویج مسائل فرهنگی در زمینه انرژی و ساختمان دوستدار محیط زیست شد.

گفتنی است در نشست کارگروه مشورتی انرژی کارشناسان اداره مدیریت انرژی، مسئولین محیط‌زیست مناطق منتخب ۳، ۶، ۹، ۱۷، ۲۲ شهرداری تهران و برخی از اساتید دانشگاه ها با محوریت امکان‌سنجی، طراحی و ساخت ساختمان سبز نیز حضور داشتند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: