جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
صنایع برگزیده سبز تقدیر می‌شوند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز؛معصومه ابتکار  در خصوص حمایت از فعالان اقتصادی اظهارکرد: در برنامه‌ای مدون به نام طراحی سبز از فعالان اقتصاد، صنعت و کشاورزی می خواهیم مسائل محیط زیستی را در طراحی اولیه کارشان ببینند که چه آثاری در محیط زیست دارد تا همگام با محیط زیست در اقتصاد حرکت کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ما در فعالیت‌های اقتصادی بر فناوری نوین تاکید داریم تا همه قضایا پیش بینی شود. از این رو تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری منعقد شد تا از فعالان اقتصادی علاقه مند به فناوری در جهت حفظ محیط زیست حمایت شود.

وی پیرامون طرح‌های اقتصادی در راستای حفظ محیط زیست عنوان کرد: اگر فعالان اقتصادی طرحی دارند که آثار مخرب فعالیت اقتصادی زیست محیطی را به حداقل می رساند می‌توانند آن ایده را ارئه کنند تا از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

ابتکار خاطرنشان کرد: در طرح حمایتی ازصنایع در حفظ محیط زیست، از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی سهمی دیده شده که فعالان اقتصادی می توانند به بانک‌ها مراجعه کنند و طرح توجیهی زیست محیطی با تائیدیه محیط زیست را ارائه دهند و از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با تشریح برنامه تقدیر از صنعت برگزیده سبز اظهار داشت: علاوه بر این به زودی طبق برنامه‌ای از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست، بر اساس شاخص‌هایی، از صنایع برگزیده سبز در حمایت از محیط زیست تقدیر می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: همچنین یکی از طرح‌های سازمان، برپایی نمایشگاه بین المللی محیط زیست در اسفند ماه با عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی با حضور بخش خصوصی است که فعالان اقتصادی حامی محیط زیست می توانند طرح‌های خود را معرفی کنند که این نمایشگاه می‌تواند عرصه‌ای برای داد و ستدهای اقتصادی و ترویج مشاغل سبز در عرصه محیط زیست باشد.

وی درباره طرح حمایت از کارآفرینان عرصه محیط زیست گفت: افرادی که در عرصه حفظ محیط زیست به کار و کارآفرینی بپردازند نیز طبق تفاهم نامه‌های انجام شده با وزارت کار و رفاه امور اجتماعی حمایت خواهند شد یعنی طرح‌هایی که علاوه بر مولد بودن و ارزش افزوده اقتصادی داشتن از محیط زیست نیز حمایت نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: