جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
افراد چاق را سرزنش نکنید.

 

باشگاه خبرنگاران: در جوامع صنعتی از هر 20 نفر 1 نفر به دلیل اضافه وزن هستند که این آمار در کشور های در حال توسعه بسیار بیشتر است.
پژوهشگران دانشگاه یو سی ال لندن اعلام کردند بر اساس تحقیقات اگر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند از مسئلهٔ اضافه وزن در برابر دیگران خجالت زده بشوند یا احساس کنند مردم به آن‌ها متفاوت از بقیه رفتار می‌کنند ممکن است اضافه وزن آن‌ها بیشتر شود.
در پژوهشی که حدود ۴ سال بر روی ۳ هزار نفر انجام شد مشخص شد افرادی که به نوعی به دلیل چاقی مفرط مورد تبعیض قرار گرفتند یا رفتار دیگران با آنها متفاوت بود نسبت به دیگران اضافه وزن بیشتری پیدا کردند.
پژوهشگران می‌گویند اگرچه دلیلی ندارند که بر اساس آن رفتار تبعیض آمیز با افراد چاق مفرط موجب افزایش وزن آن‌ها گردد اما این را می‌دانند که این مسئله باعث می‌شود افراد چاق بر اثر فشار عصبی وارده بیشتر غذا بخورند.
در جوامع صنعتی از هر ۲۰ نفر ۱ نفر به دلیل اضافه وزن رفتار‌های نامناسب در جامعه را تجربه می‌کند که در خصوص افرادی دچار چاقی مفرص این نسبت ۳ به ۱ است.
حالا بر اساس این پژوهش تازه معلوم شده که خجالت زده کردن افراد به دلیل وزنشان کمکی که به آن‌ها نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزنشان نیز می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: