جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مهر 1393     
ارزیابی اقدامات و عملکرد ستاد مهر قلم ؛ در مرکز کنترل ترافیک تهران

به گزارش شهرداری نیوز ؛ در جلسه ای که در ساعات اولیه صبح امروز( 6 صبح ) به جهت ارزیابی از اقدامات ستاد مهر قلم در محل مرکز کنترل ترافیک شهر تهران بر گزار شد ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در میان مدیران و معاونان سازمان حمل و نقل و ترافیک، اقدامات مدیران بخش های مختلف معاونت حمل و نقل را مورد بازدید و ارزیابی قرار داده و وضعیت حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر تهران با توجه به اقدامات انجام گرفته در راستای طرح استقبال از مهر مورد سنجش و بررسی و مطالعه قرار گرفت.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص عمده اقدامات انجام گرفته در این ستاد بیان داشت : ستادی که امروز شاهد تشکیل جلسه آن در ساعات اولیه صبح بودیم ، از چند ماه قبل فعالیت خود را اغاز کرده است و در این ستاد سعی شد تا عمده تمرکز برای رفع مشکلات و کمبود هایی که در مبحث حمل و نقل عمومی شهر تهران وجود داشت ، انجام شود . تلاش همکاران ما در معاونت حمل و نقل بر این موضوع متمرکز شده بود تا حمل و نقل عمومی مطلوبی را برای شهروندان خوب تهرانی فراهم آوریم .

وی در ادامه افزود: از موضوعات مهم دیگر که امسال سعی شد به آن به نحو شایسته ای پرداخته شود، موضوع سرویس مدارس و نحوه خدمات آن به دانش آموزان بود که سعی شد با ارائه آموزش های  نیم روزه در خصوص رعایت اخلاق حرفه ای و رانندگی حرفه ای  ، مسافران سرویس های مدارس از قابلیت ها و ایمنی لازم بهره مند شود . امکانات مربوط به آموزش ها توسط مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل ، استادان دانشگاه و پلیس راهنمایی و رانندگی فراهم آمده بود و توصیه ما به والدین دانش آموزان این است که  از افراد ناشناخته برای سرویس فرزندانشان استفاده نکنند .

معاون شهردار یاد آور شد : در خصوص آموزش های ترافیکی، گروه های هنری آموزش ترافیک تدارک دیده شده که در طول سال تحصیلی برای آموزش دانش آموزان،  برنامه های آموزشی  لازم را در قالب برنامه ها و نمایش های هنری ارائه خواهند کرد. پارک های ترافیک نیز در طول تابستان آماده سازی شدند و خدمات آموزشی را در طول سال به دانش آموزان ارائه خواهند کرد .

تشکری هاشمی در خصوص ایمن سازی حریم مدارس گفت : در خصوص ایمن سازی حریم مدارس اقدامات  در دو بخش ؛ یکی آرام سازی جریان ترافیک  و دیگری ایمن سازی محدوده مدارس ... مورد توجه قرار گرفت . در مورد 3900 مرکز آموزشی اقدامات لازم در خصوص اعمال ایمن سازی حریم و برقراری نظم انجام گرفت . ضمن اینکه به والدین دانش آموزان توصیه می کنیم ، اگر موردی در این خصوص از قلم افتاده ، آن را از طریق سامانه 1888 به اطلاع برسانند تا در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن آن مشکل، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص اقدامات  انجام گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی ؛ مترو و اتوبوسرانی گفت: برای نیمه دوم سال در حدود 300 هزار ظرفیت سفر جدید در مترو به وجود آمده است و افزایش 8 قطار درون شهری و 32 واگن دو طبقه در مجموع خواهد توانست جابه جایی این 300 هزار نفر را مورد پوشش و پشتیبانی قرار دهد. در مورد نوسازی اتوبوس های فرسوده با توجه به عدم دریافت بودجه از دولت ، 170 اتوبوس فرسوده مورد بازسازی قرار گرفت و با صرف هزینه هایی از جانب شهرداری به چرخه حمل و نقل عمومی بازگشت . ضمن اینکه در چند روز اینده شاهد راه اندازی خطوط جدید  اتوبوس رانی  و اضافه شدن اتوبوس های دوکابین در بخش خطوط  تندرو خواهیم بود .

تشکری هاشمی در خصوص وضعیت ترافیکی امروز از ساعات اولیه روز گفت : از ساعات اولیه صبح شاهد شکل گیری ترافیک سنگین در غرب تهران بودیم . این مسیرها عبارت بودند از ؛ شیخ فضل ا.. نوری و ستارخان که این جریان ترافیکی به تدریج به بزرگراه های حکیم ، خرازی، همت ، رسالت ، تسری پیدا کرد. حجم ترافیک در ساعت 7 و نیم در بزرگراه های امام علی و یادگار افزایش یافت و بدین ترتیب تمام این افزایش بار ترافیک حکایت ازافزایش  حدود 2 میلیون نفر به جمع شهروندان در حال تردد در سطح معابر تهران را دارد .

وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما به تصمیم سازان برای امور کشور این است که با در نظر گرفتن حجم ترافیک در ساعات اولیه روز به جهت مدیریت این بار ترافیکی اقدامات لازم برای ایجاد فاصله زمانی، برای حضور اقشار مختلف جامعه در محل کار و تحصیل را لحاظ کنند و با انجام تقسیم بندی در زمان عبور و مرور شهروندان برای رسیدن به محل کار و تحصیل ، از امکانات  و سرویس دهی مناسب حمل و نقل عمومی در چند نوبت بهره ببریم و تمام بار ترافیک را موکول به یک زمان محدود نکنیم.

تشکری هاشمی در خصوص  اتفاقات و حوادث رانندگی صبح امروز ( اول مهر ماه 93 ) گفت: حادثه نگران کننده ای برای امروز وجود نداشت و در صورت وقوع تصادف ، طبق گزارشات ، در ساعت 6 و 42 دقیقه صبح در محور کرج به تهران شاهد برخورد سه دستگاه خوردو با هم بودیم که منجر به خسارت بود و بار ترافیکی پشت سر خود را افزایش داد. در بزرگراه همت ، نیروی زمینی و بزرگراه شهید محلاتی شاهد تصادفاتی بودیم که مساله خاصی را در پی نداشت و فقط منجر به خسارت بود .

وی در خاتمه گفت: عمده مشکلاتی که توانستیم در خصوص آن اقدامات پیش گیرانه را به کار گیریم ، مربوط به نقص فنی و آب گرفتگی در سطح چند گذر بود که به سرعت برطرف شد و منجر به ترافیک و تجمع نگردید. در ساعت 7 صبح تجمع مسافران را در یکی از مسیر ها داشتیم که با فرستادن ناوگان برای سرویس دهی و برداشت مسافر ، مشکل به سرعت مرتفع شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: