جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مهر 1393     
حضور مسئولان معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در سامانه 1888

به گزارش  گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز ؛ در دومین جلسه ملاقات مردمی در 1888  مهندس تشکری هاشمی ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه  معاونان و مدیران سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه حمل و نقل در ساختمان 1888 حضور یافتند و از نزدیک با نظران ، پیشنهادات و انتقادات شهروندان در خصوص حمل و نقل عمومی آشنا شده و با آنها به  گفتگو پرداختند .

در این مراسم "مهندس حجت ا... بهروز" قائم مقام معاونت حمل و نقل ، "مهندس شهرام جباری زادگان "مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک ، " مهندس سنندجی " مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران ، " مهندس ولی آذروش " مدیر عامل ستاد معاینه فنی ،" دکتر شهریار افندی زاده " مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک و .... و نیز جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند و از نزدیک در خصوص  مشکلات و مسایل شهری با شهروندان به گفتگو پرداختند.

مهندس تشکری هاشمی در خصوص عمده مشکلات و درخواست ها که توسط مردم  در سامانه 1888 مطرح شده گفت: بیشترین  پیشنهادات و شکایات مردمی در خصوص موضوعات مربوط به حمل و نقل عمومی ، توسعه مترو و راه اندازی خطوط جدید و افزایش واگن ها ، توسعه خطوط BRT  و راه اندازی خطوط جدید ، رفع مشکلات مربوط به ناوگان موجود ، مشکلات مربوط به مسیر تردد خطوط و  نیز بلیت های الکترونیک بود .

معاون شهردار در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: دسته دوم از مسائلی که از طرف مردم مورد توجه قرار داشت به مشکلات و مسائل مربوط به ایمنی ؛ دسترسی ها ، ایمن سازی معابر ، کنترل سرعت در بزرگراه ها و معابر شهری ، رفع نواقص مربوط به پل های عابر پیاده و پله های مکانیزه مربوط می شد.

وی در ادامه افزود: شکایات ، گله مندی ها و تقدیر از مجموعه شهرداری تهران در خصوص خدمات ارائه شده از دیگر موارد بود که در تماس های شهروندان مطرح شد.

مهندس تشکری هاشمی بیان داشت: عمده شکایات مردم در خصوص اضافه دریافت کرایه توسط برخی رانندگان و شرکت های خصوصی بود که با توجه به مصوب بودن قیمت ها این موضوع قابل رسیدگی بوده و از تخلفاتی از این دست جلوگیری خواهد شد.

مهندس پیمان سنندجی در خصوص عملکرد شرکت واحد اتوبوس رانی با توجه به آغاز سال تحصیلی از زمان ابلاغ طرح ستاد مهر قلم تا امروز بیان داشت : شرکت واحد اتوبوس رانی برای مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید اقدامات ویژه ای را در نظر گرفته و پیش بینی کرده است . از جمله آماده باش تمام واحدهای ناوگان برای روز اول مهر ، شرکت گسترده و موثر در طرح سرویس مدارس ، خصوصا ارائه سرویس رایگان به 55 مدرسه کودکان استثتایی ، تقویت خطوط و استقرار اتوبوس ها در مبادی و پایانه ها برای سرویس دهی به موقع و نیز  در مواقع پیک ترافیک و عبور و مرور شهروندان در ساعات آغازین و پایانی روز از اقدامات ویژه در ناوگان حمل و نقل  اتوبوسرانی است .

وی در ادامه افزود: راه اندازی خطوط جدید از جمله اقداماتی است که برای نیمه دوم سال در نظر گرفته ایم . افتتاح خط جدید از انتهای بلوار ارتش به پایانه شهید افشار که 3 خط BRT  را قطع می کند و به عبارتی این خط دارای عملکردی شبیه اتوبوس های تندرو است ، از پروژه های شرکت واحد در این خصوص بود .

سنندجی در خصوص رسیدگی به وضعیت ظاهری و نظافت اتوبوس ها گفت : نظافت داخلی و بیرونی اتوبوس ها در شکل شستشوی روزانه  از اقدامات اتوبوس رانی برای شروع سال تحصیلی بوده است . ارائه خدمات نظافت برای 6500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد از کارهای شایسته تقدیر است . مجهز کردن تمام اتوبوس ها به سطل های کوچک زباله از کارهای دیگر در همین راستا است .

وی در ادامه افزود: گشت های مشترک با پلیس راهور برای  کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان و ارائه خدمات شایسته شهروندان  از برنامه های ویژه ای است که برای امسال در نظر گرفته ایم .

سنندجی در خصوص در خواست هایی که امروز در سامانه 1888 از مردم دریافت شد بیان کرد: در این ارتباط که به صورت مستقیم با مردم انجام گرفت ، پیام های زیادی دریافت کردیم و خوشبختانه جای بسی امیدواری دارد که شاهد آن هستیم که جنس پیام ها تغییر کرده است و مردم در جایگاه مطالبه های شهروندی خود ، پیشنهادات ارزنده ای را به ما ارائه  کردند.

وی در ادامه افزود: بیشتر  ایراداتی که توسط شهروندان مطرح شده است، در خصوص عدم رعایت زمان بندی سرویس دهی خطوط و عدم رعایت تفکیک بانوان از آقایان بوده است . یکی از مباحثی که مطرح شد مربوط به ازدحام و شلوغی بیش از حد اتوبوس ها در ساعات پیک است که تلاش خواهد شد با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه این معضل  حل شود.

سنندجی  گفت : در خصوص کم بودن فضای اتوبوس برای بانوان خصوصا در اتوبوس های بی آر تی قرار است با خرید و جایگزین کردن اتوبوس های جدید  این معضل مرتفع شود بدین ترتیب در نظر گرفته شده فضای بانوان و آقایان به طور مساوی تقسیم شود.

وی در ادامه افزود: در خصوص پیشنهاد برای راه اندازی خطوط جدید ، مطالعات در سطح گسترده ای انجام شده  و تاکنون بخشی از این امکان سنجی ها شکل گرفته است  و پس از ارزیابی شرایط در اسرع وقت در خصوص راه اندازی خطوط جدیدی اقدام خواهد شد . برای مسیرهای اتوبان همت و حکیم که در آنها مسیر اتوبوس به صورت منقطع بر قرار است ، درنظر داریم در جهت ادامه و یا وصل مسیر اقداماتی انجام دهیم و بدین ترتیب نیاز به خطوط تکمیلی در این مسیر ها احساس می شود. در خصوص تماس ها برای ارائه پیشنهادات و انتقادات در سامانه 1888 تمام تماس ها دارای شماره پی گیری بوده و به صورت مشخص نتیجه را به اطلاع فرد تماس گیرنده خواهند  رساند .

سنندجی در خاتمه در خصوص ویژگی اتوبوس های جدید خریداری شده برای ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی گفت: این اتوبوس ها دارای مشخصات استاندارد اتوبوس های شهری بوده و ارتفاع پایین ( لو فلور بودن آن ) سبب خواهد شد که استفاده از اتوبوس برای افراد سالمند و معلول نیز بدون مشکل انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: