جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مهر 1393     
تحول در آموزش و پرورش مهمترین سند برای پیشرفت آینده کشور است

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران صبح امروز با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در مرکز آموزش استثنایی رجاییه تهران برگزار شد، طی سخنانی ابراز داشت: امروز بار اصلی آموزش و تربیت فرزندان بر دوش وزارت آموزش و پرورش و ملعمان عزیز است، اما انصاف این است که هر کدام از ما مدیران و مردم وظیفه داریم در این امر مهم به سهم خودمان تلاش کنیم، چرا که آینده کشور در دست این عزیزان است.

محمدباقر قالیباف با اشاره به حضور خود در جمع دانش آموزان مرکز آموزش استثنایی رجاییه تهران تصریح کرد: مطمئن هستم این محدودیت های حرکتی و جسمی برای فرزندان عزیز ما محدودیت به شمار نمی رود بلکه اگر ما به آن ها اعتماد کرده و آن ها را در مسیر مهارت آموزی ارتقا دهیم، مطمئن باشید در آینده جامعه نیز از یکایک آن ها بهره خواهد برد و این عزیزان به خوبی ایفای نقش خواهند کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: این دانش آموزان از این باب که این محدودیت را دارند استثنایی نیستند، بلکه آن ها توانایی های چشمگیری دارند که اگر در جهت رشد این توانایی ها تلاش کنیم، شاهد خواهیم بود آن ها از این باب استثنایی هستند. به طوری که 95 درصد این عزیزان در کنکور قبول می شوند. همچنین شاهد هستیم افرادی که همین محدودیت ها را داشتند، در مسئولیت های مدیریتی و سیاسی و در عرصه های علم و دانش حضور دارند و تاثیرگذارتر از دیگران ایفای نقش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در شورای شهر تهران دو عزیزی هستند که در همین مدارس استثنایی تحصیل کردند، در بهترین رشته های کنکور قبول شدند، رتبه های بالایی آوردند و امروز به مردم شهر خدمت می کنند. از این رو باور ما این است که شما از این باب استثنایی هستید.

قالیباف در ادامه ابراز داشت: وظیفه ما از بعد عدالت، حکم می کند که به این جمع هشت هزار نفری توجه داشته و با ظرفیت های بهتری در خدمت مدیران، معلمان و دانش آموزان این بخش باشیم.

شهردار تهران با اشاره به دغدغه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی، بیان کرد: حتما مدیران مدارس استثنایی شهر تهران امسال دغدغه ای به نام سرویس مدرسه نخواهند داشت چرا که از این جهت در خدمت آن ها هستیم. من شهرداران مناطقی که این مجتمع ها در آنجا هستند را موظف می کنم تا خودشان در این مجتمع ها حضور پیدا کنند و با تدبیری روشن و مشخصی، این موضوع را حل و فصل کنند.

محمدباقرقالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تلاش برای اجرایی کردن سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش، تصریح کرد: تمامی مدیران، مردم و همه ظرفیت هایی که در بخش های دولتی و غیردولتی هستند، باید دست به دست هم دهیم تا سند جامع بنیادین تحول در آموزش و پرورش که مهم ترین سند برای پیشرفت و ضمانت آینده این کشور است را اجرایی کنیم. این به تنهایی در توان آموزش و پرورش و این معلمان مظلوم نیست بلکه همه کشور باید دست به دست دهیم.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از رسالت های مهم این سند ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی است. سبک زندگی که بدون شک باید آموزه های دینی، اقتضائات ملی و تمدنی خودمان را در آن مورد توجه قرار دهیم.

قالیباف با بیان اینکه در سبک زندگی باید تلاش کنیم هر فردی رابطه اش را با خود، خداوند و مردم به درستی تعریف کند، گفت: البته این مهم امکان پذیر نیست جز از طریق این سند راهبردی و آموزش و پرورش. از این رو معلمان و آموزش و پروش باید این بار را بر دوش بکشند. همچنین این یک بار شرعی و حقوقی است و همه کسانی که در هر سطحی امکانی در اختیار دارند، باید این بار را به دوش کشیده و تلاش کنند تا امکان فکری و مادی خود را برای تحقق این سند به کار گیرند.شهردار تهران در ادامه به دیدار خود با وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: عزیزان آموزش و پرورش در تهران بدانند که برای تحقق این سند می توانید روی شهرداری تهران حساب کنید و بنده نیز خودم را مکلف می دانم که بیشترین توجه را به این امر داشته باشم.

قالیباف همچنین در بخش آغازین سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به یکایک دانش آموزان، دانشجویان و معلمان، تاکید کرد: معلمان زحمت کش بار اصلی تربیت را در کشور و در حقیقت بار اصلی اداره و آینده کشور را بر دوش می کشند.

وی همچنین با اشاره به تقارن ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، یاد همه شهدای گرانقدر مخصوصا شهدای دانش آموز و دانشجو را گرامی داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: