جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 شهريور 1393     
در کلیه طرح های مهندسی ترافیک ، توسعه حمل ونقل پایدار مدنظر است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز؛ رئیس اداره مهندسی ترافیک در خصوص رسیدگی به وضع خط کشی های افقی در سطح معابر شهر تهران گفت : با توجه به این که همه ساله با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس حجم سفرهای درون شهری تا 30 درصد افزایش می یابد، اداره کل مهندسی ترافیک و در راس آن معاونت حمل و نقل در راستای رفع خلاء ها و کمبود ها ، این کاستی ها و نواقص موجود را شناسایی کرده و آیین نامه و دستورالعمل هایی صادر کرده و "ارتقا ایمنی " ، "بهبود وضعیت عبور و مرور " و "روان سازی" واجرای بهینه طرح های ترافیکی را  را در دستور کار خود قرار داده است .

مهندس صفی ا... عبدی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : یکی از مواردی که امسال در جهت آماده سازی شهر برای مهرماه  مدنظر بود ، اجرای دستورالعملی برای ایمن سازی محدوده مدارس  و کار گاه های ساختمانی  و تجدید خط کشی و تعویض تابلوهای مستعمل بود که این طرح با هدف ارتقا بخشی به استانداردها و بالا بردن سطح کیفیت در دست انجام است  و دستورالعمل ها واستانداردهای لازم را این اداره کل تدوین و  جهت اجرا به دستگاه های اجرایی از جمله معاونت های ترافیکی مناطق ابلاغ می کند.

وی در ادامه افزود : با توجه به جلسات متعدد ستاد مهر این دستورالعمل ها به نحو مناسبی از طریق مناطق پی گیری و بر اجرای صحیح آنها نظارت می شود.

عبدی در خصوص این موضوع که طرح های مهندسی ترافیک تا چه اندازه با استانداردهای زیست محیطی هماهنگی دارد گفت : شهرداری تهران در اکثر پروژه های خود بر اساس مصوبات شورای شهر ملزم به رعایت پیوست های زیست محیطی و اجتماعی است و رعایت این موضوع جزء لاینفک پروژه های عمرانی وترافیکی  محسوب می شود .

وی در ادامه افزود: بنابر این "حوزه معاونت حمل و نقل" در جهت ابلاغ برنامه ها و سیاست ها و" اداره کل مهندسی "در جهت عملیاتی کردن طرح ها گام برداشته و از کارهای مهم معاونت حمل و نقل و اداره کل مهندسی ترافیک ، توسعه حمل و نقل پایدار بوده است . چنانچه حمل و نقل عمومی به سمت توسعه پایدار پیش برود ، توانسته ایم به الگوهای استاندارد زیست محیطی که در دنیا مطرح است نزدیک شویم .

عبدی در خصوص برنامه های این اداره کل که در راستای توسعه حمل و نقل  پایدار است گفت : " گسترش حمل و نقل عمومی از جمله توسعه و بهسازی خطوط BRT "، " اولویت دادن به ایمنی" و " گسترش طرح هایی برای تردد عابران پیاده " از جمله؛ مناسب سازی فضاهای شهری و توسعه دوچرخه سواری از جمله اقدامات در جهت توسعه حمل و نقل  پایدار و  الگوهای زیست محیطی  مناسب در شهر تهران است .

وی در خاتمه  افزود : در کلیه طرح های مهندسی ترافیک ، کاهش زمان سفر مدنظر قرار داشته و با ارتقا سطح کیفی سرویس معابر و تقاطع ها و کمک به روانی و سهولت ترافیک در شبکه معابر توانسته ایم در جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی و ارتقا حمل و نقل عمومی گام برداریم .  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: