جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 شهريور 1393     
رونمایی از برچسب سرویس مدارس در ایوان شمس

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس برای سال تحصیلی 94 _ 93 ، صبح امروز با حضور "سرهنگ تیمور حسینی"  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ، " مهندس میثم مظفر " مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و "اسفندیار چهاربند" مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و "مهندس شهرام جباری زادگان" مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک و جمعی از اصحاب رسانه در تالار ایوان شمس برگزار شد .

با توجه به اینکه مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس همه ساله برگزار می شود ، امسال در خصوص سپردن مسئولیت سرویس مدارس به رانندگان ، حساسیت های آموزشی بیشتر مدنظر واقع شده و سازمان تاکسی رانی برای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح در خصوص آموزش های ویژه جهت ارائه گواهی نامه به رانندگان اقدامات موثری را به انجام رسانده است . از اقدامات اولیه برای دریافت برچسب سرویس مداری دریافت تاییدیه های مربوط به صلاحیت های اخلاقی و عدم سوء پیشینه و دریافت آموزش های مناسب در جهت ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان در نظر گرفته شده است .

مظفر با تاکید بر دقت والدین دانش آموزان در خصوص این موضوع که برچسب های سرویس مدارس برای هر سال به طور جداگانه صادر می شود گفت : والدین دانش آموزان به عنوان یکی از ناظران ذی نفع باید در خصوص دارا بودن برچسب سرویس مدارس سال 94 _ 93 دقت داشته باشند . برچسب ویژه سرویس مدارس برای هر سال دارای طرح ویژه همان سال است و برچسب های سایر سال ها از اعتبار افتاده و منقضی است .

وی در ادامه گفت : لوگو برچسب سرویس مدارس برای امسال دارای طرحی متفاوت از سال پیش است و متقاضیان کار به عنوان سرویس مدارس باید هر ساله روند دریافت برچسب را مجددا طی کنند. بنابر این درخواست ما از مدیران و ناظران اولیا و مربیان مدارس این است که خودروهای اختصاص یافته به سرویس مدارس حتما از برچسب امسال برخوردار باشند.

سرهنگ سید تیمور حسینی در خصوص نحوه کنترل و نظارت بر عملکرد سرویس مدارس گفت : بر عملکرد سرویس مدارس دو نوع نظارت اعمال می شود ، یکی از طریق گشت های مشترک و دیگری از طریق همکاران و عوامل گشت پلیس ...

وی در ادامه افزود : در همکاری مشترکی که میان سازمان تاکسی رانی و پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته ، گشت هایی مشترک در نظر گرفته شده و ناظران سازمان تاکسی رانی گشت های نظارتی خود را در طول زمان سرویس دهی این خودرو ها بر عملکرد رانندگان سرویس اعمال خواهند کرد. با توجه به میدانی بودن نظارت پلیس در تمام ساعات روز ، همکاران پلیس راهور در خصوص عملکرد رانندگان سرویس های مدارس دقت نظر ویژه ای را مبذول خواهند داشت .

سرهنگ حسینی در خصوص برخورد با موارد تخلف رانندگان سرویس های مدارس گفت: برای کنترل بر عملکرد سرویس های مدارس از تمام ظرفیت های نظارت تاکسیرانی و پلیس برای اعمال نظارت بهره خواهیم برد . ضمن اینکه برای هر مدرسه یک ناظر به عنوان مدیر اجرایی سرویس مدرسه در نظر گرفته شده است و رانندگان سرویس های مدارس باید دارای گواهی صلاحیت اخلاقی و عدم سوء پیشینه بوده و خودرو مورد نظر نیز باید دارای گواهی معاینه فنی و تاییدات لازم باشد . برای رانندگانی که در خصوص سرویس مدارس اقدام کرده اند ، مراحل لازم طی شده و با شرکت در  کلاس هایی 4 ساعته و سپری کردن این دوره موفق به دریافت برچسب سرویس مدرسه خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص آن دسته از رانندگان سرویس مدارس که تخلفاتی را در هنگام سرویس دهی به دانش آموزان مرتکب شوند گفت: وظیفه پلیس جلوگیری از فعالیت آن دسته از رانندگانی است که قوانین و آیین نامه های مربوطه را رعایت نکرده و در صورت وقوع تخلف برابر آیین نامه از فعالیت این دسته از رانندگان جلوگیری به عمل خواهد آمد با این ملاحظه که اگر در زمان برخورد پلیس با راننده سرویس ، دانش آموزان در خودرو حضور داشتند، سریعا مراتب به مرکز آموزشی که سرویس متعلق به آنهاست اطلاع داده خواهد شد و از طریق پی گیری مراکز آموزشی از فعالیت راننده مورد نظر ممانعت به عمل خواهد آمد.

اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : در خصوص اطلاع والدین دانش آموزان از مفاد حقوق خود در زمینه سرویس مدارس ، دفترچه هایی منتشر کرده ایم که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت . بسیاری از تخلفات که به دلیل عدم اطلاع و آگاهی بهره بردار از خدمات اتفاق می افتد ، در این دفتر چه پیش بینی شده است.

چهاربند در خصوص ساماندهی ساز و کار لازم برای اجرای ضوابط و مقررات گفت: گروه های نظارت و اجرایی که زیر مجموعه انجمن اولیا و مربیان است ، بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس و سلامت خودرو های آنها نظارت لازم را اعمال خواهد کرد .

وی در خاتمه گفت : برای استفاده از سرویس نیاز به عقد قرار داد است که یک نسخه از آن در مدرسه نگهداری می شود و در صورت لزوم برای پی گیری مواردی همچون رعایت قیمت مصوب و شرایط راننده سرویس و مشخصات  خودرو قابل استناد بوده و شفافیت و رعایت چهارچوب مقررات دراین قرار دادها ابلاغ خواهد شد. مسئولیت انتخاب پیمانکار سرویس و نظارت بر عملکرد و خدمات سرویس بر عهده انجمن اولیا و مربیان است و مدیر مدرسه به تنهایی نمی تواند تصمیم  ساز باشد . 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: