جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 شهريور 1393     
طرح تقاطع غیر همسطح خیابان آزادی وارد فاز اجرایی شد

به گزارش شهرداری نیوز،با اجرای این طرح ، خیابان استاد معین با زیرگذر به خیابان شهید اکبری در شمال خیابان آزادی متصل می شود.

جنوب خیابان استادمعین و گذر از پادگان جی و اتصال به خیابان 30 متری جی ، این محور شریانی کارکرد بزرگراهی به خود گرفته و قسمت اعظمی از بار ترافیکی محدوده خیابان آزادی کاهش می یابد.

طرح تقاطع غیر همسطح در خیابان آزادی مدتی است که در سازمان مشاور فنی و مهندسی و معاونت فنی و عمران منطقه در دست مطالعه و بررسی بوده و در این خصوص نشست های تخصصی با مشاورین و مکاتبات لازم با ادارات آب ، برق ، گاز و مخابرات و ... انجام شده و اظهار نظر این ادارات نیز اخذ شده است.

شهردار منطقه 9 بیان کرد وجود شبکه تاسیساتی فراوان در خیابان آزادی و تونل مترو سبب شد تا مطالعات و تحقیقات در خصوص اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح به تاخیر افتاده و با کارشناسی دقیقی این عملیات آغاز شود.

وی با بیان اینکه خیابان آزادی به عنوان یکی از محورهای اصلی و شریانی منطقه و یکی از راههای ارتباطی با مرکز شهر است ، تاکید کرد: به خاطر اهمیت ویژه خیابان آزادی ، شکل عملیات به گونه ای در نظر گرفته شده تا هیچگونه خللی در تردد رانندگان و شهروندان وارد نشده و حتی المقدور خیابان آزادی مسدود نشود.

وی خاطرنشان کرد: امکان احداث روگذر در محل به واسطه اهمیت برج آزادی و نمای بصری آن منتفی بوده و با توجه به مطالعات گسترده در این بخش و طبق برنامه ریزی ، تغییری در مختصات خیابان آزادی رخ نمی دهد و به همین شکل بهره برداری لازم انجام می شود.

وی اضافه کرد: اين زيرگذر که براي عبور خودروها در نظر گرفته شده به صورت شمالي و جنوبي است و 700 متر طول، 17 متر عرض و ارتفاعي حدود 11 متر دارد.

شهردار منطقه 9 سهولت تردد شهروندان از مناطق شمالی به مناطق جنوبی را از مزایای اصلی اجرای این پروژه برشمرد و گفت: در حال حاضر شهروندان برای دسترسی به مناطق جنوبی باید از میدان آزادی و بزرگراه یادگار امام (ره) عبور کنند ولی با اجرای این پروژه ، دیگر لازم نيست اين مسير را طي کنند و مي‌‌توانند با عبور از خيابان استاد معين به محدوده شمشيري،‌ بزرگراه فتح و آيت ‌الله سعيدي دست يابند.

حسيني با بیان اينکه پيمانکار اين پروژه قرارگاه خاتم الانبيا و کارفرماي آن معاونت فني و عمران شهردار تهران است به حساسیت ویژه این پروژه اشاره و ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز ، پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان آزادی با استاد معین تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود. 

به گفته وی فازهای بعدی این پروژه براساس زمان بندی معینی اجرایی خواهد شد ولی ممکن است براي انجام ظرافت‌هايي که به دليل وجود تأسيسات مهمي مانند لوله آب و گاز در مسير اجرا وجود دارد، در مدت زمان پروژه تغييراتي ايجاد شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: