جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 شهريور 1393     
کاهش 40 درصدی آلودگی هوا با حمل‌ونقل عمومی

به گزارش شهرداری نیوز، کنار گذاشتن خودروهای شخصی و به جای آنها استفاده از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی تا سال 2050 میلادی 40 درصد از آلودگی هوا را می‌کاهد.

این گزارش با موضوع بهبود حمل و نقل عمومی ارائه شده است. همه به این امر واقفیم که تا چه اندازه‌ برای رفتن به یک مسیر به خودروهای شخصی خود وابسته شده‌ایم. اگرچه خودروهای شخصی سریع هستند اما به همین اندازه نیز یک منبع رو به رشد تولید دی‌ اکسید کربن در جهان محسوب می‌شوند.

در حالی که تمام بخش‌های اقتصاد جهان در حال بکارگیری شیوه‌های پاک و عاری از آلاینده‌ها هستند، حذف ترافیک از شهرهای شلوغ جهان نه تنها زحمت کمتری دارد بلکه سود سرشاری را نیز به همراه خواهد داشت. این اقدام نه تنها حجم انتشار آلاینده‌های ناشی از جابه‌جایی و حمل و نقل مسافران شهری را تا سال 2050 میلادی حدود 40 درصد کاهش می‌دهد، بلکه حدود 100 تریلیون دلار نیز در هزینه‌های دولتی و خصوصی صرفه جویی اقتصادی به همراه خواهد داشت.

در صورت عدم دخالت به موقع، آلاینده‌های ناشی از وسایل نقلیه شخصی در شهرهای در حال توسعه از میزان ثبت شده در سال 2010 میلادی به دو برابر در سال 2050 میلادی خواهد رسید.

حجم ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم بسیار وسیع تر خواهد شد و در نتیجه زمان بیشتری را باید در ترافیک سپری کنیم. ترافیک همچنین بر فعالیت‌های اقتصادی کشورها نیز تاثیر سوء دارد. چرا که بسیاری از افراد به دلیل گیر افتادن در ترافیک دیر به سرکار یا جلسات خود می‌رسند.

بنابر آماری که سازمان ملل متحد در اوایل سال جاری میلادی (2014) منتشر کرد، شهرها همچنان در حال رشد هستند و حدود 54 درصد از جمعیت کل جهان در حال حاضر در شهرها زندگی می‌کنند که پیش بینی می‌شود این رقم تا سال 2050 میلادی به 66 درصد افزایش یابد. حرف آخر اینکه برای حل مشکل تغییرات جوی باید تمام اقداماتی را که در کاهش آلاینده‌های عامل گرمای جهانی موثر هستند، بکار گیریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: