جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 شهريور 1393     
حمله بوکوحرام به شهری در شمال نیجریه

تسنیم: دو مقام امنیتی نیجریه اعلام کردند که شبه نظامیان بوکوحرام روز جمعه با حمله به شهر ماینوک در شمال شرق نیجریه حداقل ۳۶ نفر را به قتل رسانده اند.

 به گزارش رویترز ، حمله شبه نظامیان بوکوحرام به شهر ماینوک در شمال شرق نیجریه امروز شنبه نیز ادامه داشته و این حمله تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 36 نفر شده است.

 بر اساس این گزارش رادیو دولتی کامرون نیز اعلام کرد در حمله شبه نظامیان بوکو حرام به مناطق مرزی شمال این کشور نیز حداقل 4 غیر نظامی کشته شده اند.

بوکوحرام طی 5 سال گذشته هزاران نفر را در به قتل رسانده اند. یک منبع امنیتی نیجریه تاکید کرد که 13 نفر از شبه نظامیان بوکو حرام که برای کشتار مردم غیر نظامی به بازار شهر ماینوک آمده بودند به هلاکت رسیدند و برخی از آنها مجبور به فرار شدند. متاسفانه در این حمله 23 نفر از شهروندان غیر نظامی نیز کشته شدند.

 یک منبع امنیتی دیگر نیز تاکید کرد که آمار تلفات احتمالا بیشتر است و خود وی 25 جسد را تنها در یک جاده شمارش کرده است. ارتش نیجریه حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده است.

 از زمان آغاز حملات ارتش نیجریه به سه ایالت در شمال شرق این کشور با هدف سرکوب بوکو حرام، شبه نظامیان این گروه مردم عادی و غیر نظامی را بیشتر مورد حمله قرار می دهند.

 در حمله روز چهارشنبه بوکو حرام به یک کالج آموزشی در شهر کانو در شمال نیجریه نیز شبه نظامیان بوکوحرام به سوی دانشجویانی که قصد فرار داشتند شلیک کردند و در این حمله حداقل 15 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: