جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 شهريور 1393     
تکمیل فاضلاب تهران تا 5 سال آینده

hamid forootan-37-10.jpg مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد:‌در صورت تامین اعتبار وعده می‌دهم که در سه تا پنج سال آینده سفره فاضلاب تهران را جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد پرورش با تاکید بر اهمیت پرداختن به بحث اجرای شبکه‌های فاضلاب و تصفیه خانه‌های آن گفت: در حوزه آب نیز با تعرفه‌های کنونی نمی‌توان صنعت آب را اداره کرد چرا که قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در تهران حدود هزار تومان و نرخ دریافتی 300 تومان است.80 درصد مشترکین نیز قبض‌هایشان به مبلغ 6400 تومان به طور متوسط صادر می‌شود. بنابراین در صورت تامین اعتبار می توانیم پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وی تصریح کرد:‌اگر 380 میلیارد تومان به ما اختصاص دهند 150 میلیارد تومان در پروژه رینگ تهران،‌صد میلیارد تومان در پروژه ماملو و 30 میلیارد تومان در پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس هزینه خواهد شد. همچنین تونل 28 کیلومتری‌ای که آب فراری لار را به آن برمی گرداند و تصفیه خانه شش تهران با مشکل مالی مواجه است. همچنین حدود 70 حلقه چاه نیز تعهد کردیم که تا اواخر پاییز وارد مدار شوند که نیاز منابع مالی دارند.

 

ایستگاه‌های پمپاژ تهران 50 ساله‌اند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که ایستگاه‌های پمپاژ تهران قدیمی و حدود 50 ساله هستند گفت: نمی‌توان آن‌ها را هوشمندسازی کرد.

پرورش با اشاره به این‌که حدود 20هزار میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب تهران نیاز است گفت: نیمی از آن اجرا شده و 10 هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب‌ تهران نیاز است. برای تصفیه خانه جنوب تهران 200 میلیون یورو فاینانس خارجی گرفتیم و برای دیگر طرح‌های نیز 175 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌900 هزار انشعاب فاضلاب باید ایجاد شود که باعث می‌شود 850 میلیون متر مکعب فقط از شهر تهران پساب به دست آوریم. در دنیا پساب شاخص زیست محیطی است، اما در کشور ما برای جبران کمبود منابع لازم است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه با اشاره به مشکلات آبی تهران نیز گفت: در سال جاری 41 درصد منابع آبی تهران از طریق چاه‌ها تامین شده است. امسال 35 حلقه چاه تجهیز و بهره برداری شده و 80 حلقه چاه نیز به طور کامل اورهال شده‌اند.

پرورش در پایان خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری 220 میلیون متر مکعب آب از طریق منابع زیرزمینی به دست آمده درحالی که در سال آبی1392، 119 میلیون متر مکعب و در سال آبی سال 1391 157 میلیون متر مکعب آب از طریق منابع آب‌های زیرزمینی تامین شده‌اند.نسبت به برداشت‌های سال گذشته 33 میلیون متر مکعب صرفه جویی داشته ایم که اگر انجام نمی‌شد ذخیره سد لتیان هفت میلیون متر مکعب بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: