جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 شهريور 1393     
یکی از رویکردهای اساسی مدنظر شهرداری،ایجاد تغییر در فرهنگ ترافیکی شهر تهران است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درخصوص رفع ناهنجاری های ترافیکی در شهر تهران  گفت : با توجه به برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران یکی  از رویکردهای اساسی مدنظر شهرداری نگاه فرهنگی وایجاد  تغییرات در فرهنگ ترافیکی شهر تهران است .

مهندس حجت الله بهروز در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : یکی از مشکلات کلانشهر تهران ترافیک است و ایجاد تغییر در فرهنگ ترافیکی شهر تهران نیازمند کارشناسی در حل مساله است .

وی در ادامه یاد آور شد : در شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همواره تلاش بر این بوده تا در دو بخش سلبی و ایجابی برنامه ها طراحی شده  و نیز زمینه های تغییر فرهنگ را نیز به صورت جدی ایجاد نماید . البته اقدامات ایجابی دیرتر به نتیجه می رسد و نتیجه اقدامات سلبی سریعتر حاصل می شود .

بهروز  گفت : در این سال ها سعی کرده ایم  تا با استفاده از امکانات  تکنولوژیک  ، اقدامات سلبی را گسترش داده و در خصوص فرهنگ سازی که یکی از بخش های بسیار مهم  آن " آموزش" است ، توسعه کمی و کیفی  ایجاد کنیم . در زمینه اقدامات آموزشی می توان به عنوان نمونه به تاسیس دانشگاه برای  حرفه تاکسی رانی اشاره کرد .

وی در ادامه افزود : بخش دیگری که امسال به آن پرداخته شده ارتقا سطح کیفی تجهیزات و علایم راهنمایی و رانندگی از جمله تابلو ها ، خط کشی ها ، تقاطع ها ، چراغ های راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی است .

بهروز در خصوص به کارگیری طرح  ارتقا کیفیت تجهیزات و علایم  راهنمایی و رانندگی گفت : خوشبختانه تجربه خوبی در این زمینه ها در تونل نیایش و پل صدرداشته ایم و در جاهایی که توانسته ایم اعمال قانون و مقررات را به نحو شایسته ای داشته باشیم ، نتایج خوبی به دست آمده است .

وی در ادامه افزود : امسال سعی شده در چند محور نمونه این فرهنگ را گسترش دهیم و علایم و تجهیزات خط کشی و طول مسیر به گونه ای باشد که شهروندان ملزم به رعایت آن باشند.

مهندس بهروز با اشاره به طرح خط سفید که از پروژه های در دست کار در معاونت حمل و نقل است گفت : در پروژه خط سفید سعی شده است مفهوم خطوط سفید افقی دوباره پر رنگ شود . بنابر این امیدواریم که بتوانیم خط سفید و مفهوم آن را دوباره به شهر باز گردانیم .

وی در خاتمه گفت: امیدواریم که مفهوم و ارزش خط سفید بار دیگر در فرهنگ عمومی ترافیک جایگاه شاخص خود را پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: