جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 شهريور 1393     
آموزش 20 هزار تاکسیران در مرکز علمی کاربردی تاکسیرانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ معاون فرهنگی _ آموزشی و رئیس  مرکز آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی  در خصوص برنامه های این مرکز دانشگاهی گفت: مرکز علمی کاربردی سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، به عنوان یک مرکز علمی و تخصصی در کشور افتتاح شده و در دو رشته کاردانی حرفه ای تاکسیرانی و کاردانی فنی مکانیک خودرو از مهر 93 دانشجو می پذیرد .

دکتر اشتری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت:  بر اساس  رویکرد و سیاست گذاری این مرکز ، ضمن ارائه مباحث آموزشی در حوزه دانشگاهی به صورت ترمیک و پودمانی ، دوره های آموزشی حین خدمت و بدو خدمت نیز  برای آموزش کادر و پرسنل تاکسیرانی در نظر گرفته شده است .این مرکز  آموزش های مربوط به  کاربری های متنوع دیگر در تاکسی رانی از جمله تاکسی فرودگاه ، تاکسی بیسیم ، تاکسی گردشی ، تاکسی بانوان را تحت پوشش قرار داده است.

وی در ادامه افزود : آموزش های این مرکز علمی کاربردی در سه نوع ؛ آموزش های ترمی ، آموزش های آزاد و آموزش ها برای پرسنل در آغاز و هنگام خدمت طبقه بندی می شود و تا پایان سال 20 هزار تاکسی ران از خدمات آموزشی مرکز علمی کاربردی تاکسی رانی بهره مند خواهند شد...

اشتری  در خصوص ایجاد فرهنگ دانش اندوزی در میان رانندگان تاکسی و تشویق شاغلان در این حرفه برای حضور در مرکز علمی کاربردی تاکسی رانی گفت : با توجه به اینکه آموزش های بدو خدمت  را برای رانندگان تازه وارد به ناوگان در نظر گرفته ایم به نظر می رسد خواهیم توانست با ایجاد چنین ضوابطی نسل جدید رانندگان را در جهت بالابردن منزلت شغلی رانندگی تاکسی مورد تشویق قرار دهیم .

اشتری در ادامه یاد آور شد :  برای آن دسته از رانندگان که در ناوگان مشغول به خدمت هستند نیز آموزش های حین خدمتی را در نظر گرفته ایم . در خصوص رانندگان خاطی نیز طبق آیین نامه انضباطی تاکسیرانان و شرکت های خصوصی ، ضمن اعمال جریمه های نقدی ، رانندگان متخلف که نمره منفی گرفته اند و به هیات انضباطی فرا خوانده شده اند ، ملزم می شوند تا دوره های آموزشی 4 ساعته ای را  بر اساس نوع تخلف در مرکز بگذرانند و پروانه فعالیت مجدد دریافت کنند.

وی در ادامه افزود : در حال حاضر با همکاری بخش آموزش معاونت حمل و نقل ،  8 هزار راننده متقاضی طرح سرویس مدارس در این مرکز مشغول به آموزش های مربوطه هستند و حتما باید در کلاس 4 ساعته حضور بهم رسانده و پس از آن مجوز و کارت شناسایی هوشمند و برچسب سرویس مدارس را دریافت کنند .

اشتری در خصوص آموزش های روانشناسی و مشاوره ای برای رانندگان در این دوره ها و نیز دوره آموزش ترمیک دانشگاهی گفت : رانندگان تاکسی  و سرویس مدارس ملزم به رعایت مباحث مربوط به اخلاق حرفه ای و روانشناسی ترافیک و حسن رفتار با شهروندان هستند و یکی از نیاز های ناوگان تاکسی رانی که در ارتباط مستقیم با شهروندان نقش موثری در رضایتمندی و آرامش و ایمنی شهروندان دارند ،ایجاد  فضای شادابی و نشاط و سر زندگی است .

وی در خاتمه افزود: مباحث روانشناسی در سرفصل های درسی دوره های ترمی و پودمانی و نیز دوره های کوتاه مدت و آزاد لحاظ شده  است و تا اواخر پاییز قرار است کلینیک مربوط به خدمات مشاوره ای با نام "مشاور امین تاکسی" را در همین مرکز راه اندازی کنیم  .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: