جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 شهريور 1393     
کاهش بهاي نفت در آسيا

به  گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در معاملات صبح روز چهارشنبه در بازار آسيا، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه اوکتبر 11 سنت کاهش يافت و بشکه اي 94 دلار و 77 سنت داد و ستد شد.

بهاي نفت برنت درياي شمال نيز براي تحويل در ماه نوامبر با 13 سنت کاهش به بشکه اي 98 دلار و 92 سنت رسيد.

اين در حالي است که بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت در روز سه شنبه با افزايش يک دلار و 96 سنتي و بهاي نفت برنت نيز با افزايش يک دلار و 17 سنتي مواجه شده بود.

ريک اسپونر تحليل گر ارشد بازار در موسسه  سي ام سي مارکتز در سيدني اعلام کرد:« ساعاتي پس از اعلام خبرهايي درباره کاهش توليد نفت اوپک شاهد افزايش بهاي نفت در بازار آسيا بوديم .» 

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، عبدالله البدري مديرکل سازمان کشورهاي صادر کننده نفت - اوپک - اعلام کرد پيش بيني مي کند اوپک توليد خود را در سال 2015 حدود 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد و ميزان توليد خود را از 30 ميليون به 29 ميليون و 500 هزار بشکه در روز برساند.

نشست بعدي اوپک درباره توليد نفت کشورهاي عضو اين کارتل قرار است در روز 27 ماه نوامبر در وين اتريش برگزار شود.

در ماه ژوئن اوپک موافقت کرد ميزان توليد خود را در 30 ميليون بشکه در روز حفظ کند .

از زمان نشست ماه ژوئن اوپک ، بهاي نفت به تدريج روندي نزولي به خود گرفت تا جايي که بهاي نفت برنت روز دوشنبه به سبب وجود نگراني هايي در باره ميزان تقاضا در چين به پايين ترين سطح خود طي دو سال رسيد.

اين در حالي است که گفته مي شود دلالان منتظر انتشار گزارش سازمان انرژي آمريکا درباره ميزان ذخاير اين کشور در روز چهارشنبه هستند.
 
تحليل گران بر اين باورند ميزان ذخاير نفتي آمريکا در هفته منتهي به 12 سپتامبر به يک ميليون و 200 هزار بشکه کاهش يافته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: