جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 شهريور 1393     
برگزاری تور کار آفرینی استانی شهرداری تهران ؛ طرحی در راستای مهاجرت معکوس ...

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر کار آفرینی و توانمند سازی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: برنامه های تور کار آفرینی شهرداری تهران در راستای تسهیل راه های  مهاجرت معکوس از طریق همکاری و هم افزایی بخش های کار آفرینی سازمان های مختلف  با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در حال انجام است .

مهندس حجت پور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : برنامه تور کار آفرینی شهرداری تهران  با هدف شناسایی ظرفیت های بالقوه و  شناسایی کار آفرینان سایر استان ها و نیز انتقال تجربیات در قالب تور های کار آفرینی استانی که برای هر سال 12 استان را مورد شناسایی قرار می دهند، در حال برگزاری است و هدف اصلی از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت ساکنان شهرستان ها به تهران و برنامه ریزی برای مهاجرت معکوس است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود ظرفیت های بالای نیروی انسانی آماده به کار در شهرستان ها و همراهی صاحبان سرمایه و ایده در این تورها ، در ابتدا ظرفیت های هر استان در زمینه نیروی انسانی،  نوع مشاغل و صنایع بومی و نیز صنایع و مشاغل  کوچک  زود بازده و امکان سنجی ایجاد مشاغل جدید مورد بررسی های کارشناسانه قرار می گیرد . در این تور ها که شهرداری تهران با همکاری سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار می کند، برخی از صاحبان ایده های نو و صاحبان سرمایه که قدرت ریسک پذیری دارند شرکت کرده و برای امسال 12 تور استانی در نظر گرفته شده که اولین سفر تور کار آفرینی به اصفهان انجام شده است. 

حجت پور در خصوص نقش ایجاد اشتغال در شهرستان ها برای جلوگیری از مهاجرت  جویندگان  کار به تهران گفت : در تمام استان های ایران ظرفیت های بالقوه خوب و مناسبی برای شکل گیری مشاغل تازه و نو وجود دارد و شناخت این ظرفیت ها نیاز به ارزیابی شرایط و زمینه های شکل گیری مشاغل  تازه و به کار گیری سرمایه های در خواب مانده این استان ها دارد که در صورت شناسایی و به عمل در آوردن این ظرفیت ها می توان از مهاجرت بی رویه به کلانشهر تهران جلوگیری کرد .

وی در ادامه افزود : در صورت به وجود آمدن زمینه های گسترده اشتغال در شهرستان ها می توان امیدوار بود که افرادی که سال هاست به واسطه پیدا کردن کار از شهر خود دور افتاده و گرفتار مسایل عدیده زندگی سخت در کلانشهر تهران شده اند به شهر های خود باز گردند.

حجت پور یاد آور شد : در جلساتی که در طول برگزاری تور کار آفرینی شهرداری تهران در استانها برگزار می شود ، مسئولان عالی رتبه استانی اعم از استانداری ، اتاق بازرگانی ، مجامع کار آفرینی فعال ، مسئولان فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون حضور دارند و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح می کنند .

وی در ادامه افزود : در جهت ایجاد فرهنگ مهاجرت معکوس و ایجاد پیوند  میان ظرفیت های موجود برای اجرایی شدن ایده های کار آفرینی در شهرستان ها ، شهرداری تهران نقش تسهیل گری در جهت  پیوند میان بخش های مختلف فعال در این زمینه را بر عهده دارد.

حجت پور در خصوص تور کار آفرینی اصفهان گفت : در این بازدید که به صورت فشرده و در یک روز انجام شد ، زمینه های به کارگیری ایده های نو در زمینه ایجاد مشاغل پایدار  در شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان ، اعضای مجمع بانوان کار آفرین استان و همچنین معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  و مدیر کل آموزش فنی و حرفه استان اصفهان و معاونین او و از حوزه شرکت های کار آفرین و صاحب ایده و سرمایه نیز مدیر عامل و رئیس هیات مدیره کلینیک کسب و کار استان اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی عقیق ( گز سکه ) حضور داشتند.

وی در خاتمه گفت : در این جلسات مدل های کسب و کار و شیوه های موثر در کارآفرینی  در هر استان مورد ارزیابی قرار گرفته و در این میان حاضران به انتقال تجربیات و دانش خود  در این زمینه پرداختند. صاحبان ایده و سرمایه  با یکدیگر آشنا شده و در خصوص طرح های خود به بحث و گفتگو پرداختند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: