جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 شهريور 1393     
قرار گرفتن معاینه فنی در جایگاه اصلی خود،باعث کاهش آلودگی هوای شهر می شود

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه 40 خط فعال برای معاینه فنی خودروها وجود دارد گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات قانونی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی، 70 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی و بلااستفاده مانده است.

ولی آذروش اظهارداشت: 14 مرکز با 40 خط معاینه فنی تمام مکانیزه در شهر تهران وجود دارد ما به دلیل معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی و همچنین عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی عملا بخش اصلی ظرفیت این مراکز بلا استفاده مانده است.

وی ادامه داد: همچنین در تهران 5 خط معاینه فنی برای خودروی های سنگین و 10 خط نیز برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود دارد که میزان مراجعات در این زمینه هم بسیار کم است.

مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار خودروی فاقد معاینه فنی به راحتی و بدون آنکه هیچ مانعی را بر سر راه خود ببینند، در سطح شهر تردد می کنند .

وی تاکید کرد: خروج خودروهای فرسوده، ارتقا کیفیت سوخت و خودرو و همچنین انجام به موقع معاینه فنی خودروهای راه کارهای اصلی کاهش آلودگی هوا محسوب می شود اما متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار ندارند.

آذروش گفت: کاهش معافیت معاینه فنی خودروها از 5 سال به حداقل 2 سال و اعمال قوانین و برخورد با متخلفان از جمله اقداماتی است که می تواند سبب شود معاینه فنی به نقش و جایگاه اصلی خود برسد و سبب کاهش 35 درصدی آلودگی هوای پایتخت شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: