جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 شهريور 1393     
کنترل عملکرد تاکسی ها با نصب دوربین های پلاک خوان و آنتن های RFID

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی، در خصوص برنامه های نظارتی هوشمند سازمان تاکسیرانی گفت: از تحولات تازه در سازمان تاکسی رانی ، هوشمند کردن پروانه تاکسی رانی بوده که در طی چند نوبت اطلاع رسانی، رانندگان نسبت به تعویض کارنامه و تبدیل آن به کارت هوشمند اقدام کرده اند .

اسماعیل بیگی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: برای آن دسته از رانندگان که در خصوص تبدیل پروانه قدیمی به هوشمند اقدام به مراجعه نکرده اند و وضعیت فعالیت خود را در خطوط مشخص نمی کنند ، پیامک های اخطار ارسال می شود تا نسبت به تعویض پروانه اقدام کنند ، در غیر این صورت با آنها برخورد جدی خواهد شد . از جمله ممکن است در برخی موارد به  خلع ید و یا تعلیق منجر شود . 

وی در ادامه در خصوص نصب دوربین پلاک خوان در پایانه ها به جهت اعمال کنترل دقیق بر خطوط گفت : از دیگر برنامه های سازمان تاکسی رانی در جهت مدرن سازی تجهیزات و امکانات زیر ساختی کنترلی ، به کارگیری دوربین های پلاک خوان و آنتن های RFID  در پایانه ها و ایستگاه های خطوط است . از طریق برچسب کنترلی که بر شیشه تاکسی نصب می شود و رانندگان ملزم به حفاظت از آن هستند ، با عبور تاکسی از زیر دکل مورد نظر در ایستگاه نسبت به  اعلام حضور و غیاب تاکسی های خطوط اعمال کنترل می شود.

اسماعل بیگی گفت : برای آن دسته از رانندگان که پروانه هوشمند دریافت کرده اند ولی حضور فعالی ندارند ، پیامک اخطار فرستاده می شود. اگر فعال نبودند ، هیات انضباطی نسبت به تغییر خط آنها اعمال نظر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: آیین نامه انضباطی و رفتاری برای رانندگان تاکسی تعریف شده و رانندگان ملزم به رعایت مفاد آن هستند . در صورتی که طبق اقدامات نظارتی و گزارشات ناظران و نیز سامانه نظارتی شهروندان 1888 نسبت  به عدم رعایت آیین نامه انضباطی موردی  در کارنامه راننده ای ثبت شود، هیات های انضباطی  برابر جرائم رانندگان نسبت به اعمال جرائم و برخورد مقتضی قانونی اقدام خواهند کرد.

اسماعیل بیگی در خاتمه گفت: در شهرداری روش های نظارتی خوبی برای مردم پیش بینی شده و مطمئن ترین آن سامانه ارتباطی 1888 است که با یک تماس و ارائه شماره پلاک تاکسی مورد نظر و اعلام مکان و زمان تخلف می توان مساله را پی گیری کرد. بسیاری از شکایات مطرح شده از طریق شهروندان شامل مورادی از تخلف و یا سوء رفتار و سرعت غیر مجاز و دریافت  کرایه اضافی و عدم نظافت تاکسی بوده که در اولین فرصت به آن رسیدگی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: