جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 شهريور 1393     
استفاده مکرر و بی مورد شهروندان از دکمه ی قرمز یکی از دلایل خرابی پله برقی ها است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: استفاده بی‏ مورد و مکرر گروهی از مسافران مترو از دکمه قرمز رنگ اضطرار، یکی از دلایل خرابی پله‏‌های برقی در ایستگاه‏های مترو است که باعث می‌‏شود انبوه مسافران مترو به زحمت بیفتند.

شهرام جباری‏ زادگان با اشاره به این که پله‌‏های برقی در ایستگاه‌های مترو ایجاد شده‏ اند تا امکان استفاده از این وسیله را برای عموم شهروندان از جمله سالمندان و معلولان آسان‌تر کنند، اظهار کرد: خاموش بودن پله برقی، استفاده از مترو به ویژه در ایستگاه‏‌هایی مانند ایستگاه تجریش که در عمق بیشتری از زمین قرار دارند را دشوار می‏‌کند.

وی با بیان این که برخی مسافران مترو به دلیل ترس از پله ‌برقی و بعضی دیگر نیز که عمدتاً نوجوان هستند، به دلیل کنجکاوی و بازیگوشی این پله‏ ها را خاموش ‌می‏‌کنند، تصریح کرد: این گونه اقدامات به ظاهر ساده، مسائل پیچیده‏‌ای را برای سیستم پله‏‌های برقی و مشکلات زیادی را برای استفاده مسافران از این سیستم ایجاد می‏‌کند.

جباری‌‏زادگان با اشاره به این که با فشار دادن دکمه قرمزی که کنار پله برقی است، این پله‏‌ها به سادگی خاموش می‏‌شوند، اظهار کرد: برای روشن شدن مجدد پله‏‌های ‌برقی‏، دیگر دکمه قرمز به کار نمی‌آید و حتماً مأمور مترو باید با کلید مخصوص سیستم را مجدداً روشن کند که معمولاً این کار مدتی زمان می‌برد.

وی با بیان این که دکمه قرمز کنار پله ‌برقی صرفاً باید در موارد اضطراری و خاص مانند زمین خوردن مسافر روی این پله‌ها مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: گروهی از مسافران نباید به خود این اجازه را بدهند تا با خاموش کردن این سیستم، اسباب زحمت دیگر مسافران مترو را فراهم نمایند.

جباری‏‌زادگان ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از پله برقی، اضافه کرد: مسافران مترو نباید از پله برقی برای مواردی همچون حمل کالسکه بچه، سبد خرید، وسایل حجیم و لوازمی که باعث بر هم خوردن تعادل فرد می‌‏شوند، استفاده کنند و همچنین نمی‏‌بایست کیف دستی و وسایل همراه خود را روی دستگیره پله برقی قرار دهند.

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: مسافران مترو هنگام خروج از پله برقی نباید ازدحام کرده و باعث انسداد خروجی پله برقی شوند، وقتی پله برقی خاموش است نباید از آن استفاده کنند، به کودکان خود نباید اجازه بازی روی پله برقی بدهند، ضمن این که بانوان مسافر باید لباس‏های بلند خود را از کناره‌های پله برقی دور نگه‏ دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: