جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 شهريور 1393     
ناظران تاکسی رانی بر عملکرد خطوط نظارت دارند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز؛ معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی، در خصوص برنامه های نظارتی در جهت رفع مشکل کمبود تاکسی در خطوط  گفت: در بسیاری از موارد کمبود تاکسی در خطوط به مشکلاتی در برنامه ریزی بر می گردد به همین جهت تمام شرکت های تاکسی رانی موظف هستند برای ساماندهی به خطوط ، برنامه ریزی داشته باشند. ابتدا ظرفیت هر خط مشخص می شود و سپس برنامه ریزی در خصوص افزایش ناوگان  انجام می شود.

اسماعیل بیگی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: اعلام نیاز برای افزایش تعداد تاکسی در هر خط و برنامه ریزیها بر اساس ظرفیت خطوط  ارزیابی شده و نظارت بر عملکرد خطوط نیز از طریق ناظران خود شرکت ها و ناظران سازمان تاکسیرانی اعمال می شود.

وی در ادامه افزود: در بررسی که بر نتایج کنترل خطوط صورت گرفته مشکلات مورد تحلیل قرار می گیرند. اگر ازدحام مسافران در برخی از ساعات شلوغی و بالا بودن میزان رفت و آمد اتفاق بیفتد، مشکل سریعا گزارش می شود و نسبت به رفع آن اقدام می شود. با اعزام خودروهایی با عنوان ون ویژه به محل، در جهت جابه جایی مسافران اقدام می شود.

اسماعیل بیگی گفت : اگر مشکل تجمع مسافران در یک خط چندین بار سبب ایجاد نارضایتی در مردم شده باشد ، با بررسی های دقیق علت را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن برنامه ریزی را آغاز می کنند . مشکل به دو شکل تعریف می شود ؛ ممکن است برنامه ریزی اشکال داشته باشد که در آن صورت ، در برنامه ریزی تغییراتی ایجاد می کنند و اگر طبق حضور و غیاب انجام شده توسط ناظران خط ، مشکل به وجود آمده به دلیل غیبت رانندگان رخ داده باشد، راننده مربوطه سریعا به کمیته انظباطی احضار می شود .

وی در ادامه افزود: اگر راننده نسبت به حضور در هیات انضباطی به جهت پاسخگویی کوتاهی کرد ، مابه ازاء آن تاکسی که در وظیفه خود کوتاهی کرده به خط مربوطه ، تاکسی دیگری را می فرستند. در صورتی که راننده ای  به طور مستمر در خط حاضر نشود به دلیل عدم فعالیت و عملکرد ضعیف در کارنامه راننده خاطی نسبت به ابطال کارت سوخت اقدام می شود.

اسماعیل بیگی در خصوص کمبود تاکسی در روز های بارانی و برفی گفت : گاهی اتفاق می افتد که در شرایط بارندگی دچار کمبود سرویس در خطوط و ازدحام مسافر می شویم . این اتفاق با در نظر گرفتن کندی حرکت خودرو ها به دلیل لغزنده بودن زمین امری طبیعی بوده و سرعت حرکت ماشین ها در چنین روزهایی بین 30 ت 40 درصد کاهش پیدا می کند .

وی در خاتمه گفت : ضمن اینکه پایین آمدن سرعت باعث به وجود آمدن ترافیک نیز می شود که این موضوع هم نقش موثری در دیر رسیدن تاکسی ها به ابتدا و انتهای خطوط می شود. طبق بررسی ها به دلیل ترافیک ، ممکن است یک خودرو مسیر هر روزه خود را در دو برابر زمان طی کند که خود ان امر نیز سبب به وجود آمدن ازدحام دو برابری در ایستگاه های سر خطوط خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: