جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 بهمن 1392     
حداقل به اندازه خودروها برای انسان ها عزت قائل شویم

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بازدید از وضعیت ترافیکی محدوده منطقه 19 گفت: مردم نباید از سر اجبار اتوبوس و مترو را انتخاب کنند و حمل و نقل و عمومی باید برای مردم جذابیت داشته باشد و به این منظور باید سرفاصله حرکت قطارهای مترو و اتوبوس های شرکت واحد را به رغم کمبودهای بسیاری که در این زمینه با آنها رو به رو هستیم، به ویژه در مناطق جنوبی شهر به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: موضوعات ترافیکی هر منطقه باید در کمیته حمل و نقل یکپارچه همان منطقه، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته و اجرایی شود.

وی با اعلام این که با بهره برداری از بخش جنوبی خط 3 مترو تحول بزرگی در منطقه 19 ایجاد می شود، تأکید کرد: دسترسی مردم منطقه به ایستگاه های اتوبوس و مترو باید به راحتی فراهم شود، ضمن این که نسبت به ایمن سازی نقاط پر خطر از جمله بزرگراه آزادگان و نصب دوربین-های کنترل سرعت به ویژه در بزرگراه بعثت اقدام شود.

احتمال احداث پل موتور سیکلت رو در بزرگراه آزادگان

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نصب تابلوهای اطلاع رسان وضعیت ترافیک موسوم به وی ام اس در معابر بزرگراهی منطقه 19، اظهار کرد: افرادی که وارد تهران می شوند نباید دچار سر در گمی شوند و این تابلوها و نیز تابلوهای راهنمای مسیر می¬توانند در انتخاب مسیر و هدایت رانندگان بسیار موثر باشند.

مهنس تشکری هاشمی با بیان این که نسبت به اختصاص دوچرخه مورد نیاز و تجهیز خانه های دوچرخه در منطقه 19 اقدام خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور جلوگیری از تصادف موتورسیکلت سواران در این منطقه، پس از انجام مطالعات فنی و در صورت تایید نسبت به احداث یک پل موتورسیکلت رو در بزرگراه آزادگان در محدوده مرتضی گرد اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت خط کشی های معابر، تابلوهای راهنمایی، علائم رانندگی و تجهیزات ترافیکی در منطقه 19 با توجه به عبور و مرور خودروهای سنگین از محورهای این منطقه، اضافه کرد: به عنوان نمونه باید نسبت به استانداردسازی تجهیزات بزرگراه آزادگان و ایمن سازی این بزرگراه پر رفت و آمد اقدام شود.

هر قدر بیشتر به حمل و نقل توجه کنیم کشته ها کمتر می شود

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر قدر به موضوع حمل و نقل و ترافیک بیشتر توجه شده و منابع مورد نیاز این بخش بیشتر تأمین شود، تعداد کشته های ناشی از حوادث ترافیکی کاهش بیشتری پیدا می کند، اظهار کرد: در مقابل هر قدر به این بخش بی توجهی کنیم، تعداد کشته ها زیاد تر شده و بی انضباطی ها و لجام گسیختگی ها در ترافیک هر روز زیادتر می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که شهری که خیابان ها و بزرگراه هایش خط کشی نداشته باشد، تقاطع هایش فاقد دوربین باشد، حمل و نقل عمومی اش ایستگاه و ناوگان نداشته باشد و  معابرش فاقد پل عابر پیاده و جان پناه ایمنی باشد، بیشتر از این که به شهر شبیه باشد به گاراژ شبیه است، تصریح کرد: در چنین شهری آدم ها، ماشین ها و موتورها به دل هم می روند.

وی با تاکید بر این که رسیدن به شهر ایده آل موضوعی اتفاقی و شانسی نیست بلکه نیازمند اعتبارات و امکانات مورد نیاز است، اضافه کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک در سال 93 کار اجرایی در مناطق انجام نخواهد داد و رسیدگی به وضعیت حمل و نقل و نگهداشت تجهیزات ترافیکی جزو وظایف منطقه محسوب می شود و مسئولیت این مهم بر عهده مناطق است.

حداقل به اندازه خودروها برای انسان ها عزت قائل شویم

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مسیرهایی که در منطقه 19 فاقد خط اتوبوسرانی بوده و نیازمند این خطوط هستند، در اولویت قرار دارند، اظهار کرد: در شهر انسان محور و شهری که مبتنی بر کرامت انسانی است، باید به وضعیت ایستگاه ها، پایانه ها و خطوط ویژه اش، هم-زمان با این که وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و متروی آن بهبود پیدا می کند، رسیدگی کرد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تا الآن بیشتر از آن که برای انسان ها عزت قائل شویم، برای خودروها عزت قائل می شدیم، تصریح کرد: به همان اندازه ای که مراقب هستیم خیابان ها یمان چاله نداشته باشند تا مبادا چرخ خودروها در آن بیفتد که البته نباید بیفتد، باید مواظب باشیم پیاده روهایمان نیز چاله نداشته باشند تا مبادا پای عابران پیاده در آن بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که خیابان ها روشن هستند تا خودروها که خودشان چراغ دارند با یکدیگر تصادف نکنند، به همان اندازه نیز باید پیاده روها را نیز روشن کنیم تا عابران پیاده با ایمنی و به راحتی بتوانند در آن ها تردد نمایند.

پیش از سخنان معاون شهردار تهران، مهندس رضا نثاری شهردار منطقه 19 با ارائه گزارشی از عملکرد این منطقه در زمینه خدمات رسانی به شهروندان به ویژه خدمات حمل و نقلی گفت: به طور متوسط 56 درصد شهروندان تهرانی از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، در صورتی که این نسبت در منطقه 19 به 78 درصد می رسد که تأکیدی بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت حمل و نقل عمومی در این منطقه است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: