جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 شهريور 1393     
اعتیاد زنان یعنی فروپاشی خانواده

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «محمدعلی نصرتی»، اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل اصلی که کشور در زمینه‌ی اعتیاد با آن درگیر است، افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً بیشترین آمار مربوط به مواد مخدر به مصرف تریاک و هروئین مربوط می‌شد، گفت: متأسفانه در سال 92 مصرف مواد مخدر صنعتی اوج گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طبق بررسی‌ها،هم‌اکنون 25 درصد اعتیاد جامعه مربوط به مصرف مواد مخدر صنعتی است.

نصرتی با اشاره به سهم 10 درصدی زنان در اعتیاد گفت: متأسفانه اعتیاد زنان یعنی فروپاشی خانواده و رقم خوردن سرنوشت تلخ برای فرزندان است.

وی در تشریح عوارض استفاده از مواد مخدر صنعتی نیز گفت: اگر در مصرف مواد مخدر سنتی فرد در زمان خماری بیقراری می‌کرد و دست به رفتارهای ناهنجار می‌زد و پس از نعشگی دردسری برای اطرافیان نداشت، متأسفانه در مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه در زمان خماری و نئشگی، سیستم اعصاب مختل شده و فرد دچار توهم می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی کنجکاوی، لذت‌جویی، اغفال دوستان و دسترسی آسان به مواد مخدر را از عوامل گرایش جوانان با اعتیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: ضعف نظارت اجتماعی به خصوص از سوی والدین، نداشتن مهارت زندگی و نداشتن مهارت در دوست‌یابی و بی‌توجهی به مدیریت اوقات فراغت و نشاط اجتماعی از عواملی است که بستر گرایش جوانان به اعتیاد را فراهم می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: