جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 شهريور 1393     
آمادگی کامل حمل و نقل پایتخت برای آغاز مهر ماه

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی این معاونت برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران چهار سال است که هیچ اتوبوسی از دولت نگرفته و ناوگان فرسوده و خسته‌ای است، اما آماده ارائه خدمات است.

تشکری هاشمی در نود و سومین جلسه شورای شهر با ارائه گزارشی از آمادگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه مهرماه با بیان اینکه 15 درصد به حجم سرویس‌های مترو افزوده می‌شود، افزود: 1087 واگن مترو آمادگی ارائه خدمت به دانشجویان و دانش آموزانی که از گروه‌های هدف ما در مهرماه هستند، می باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از سرویس 50 درصد تخفیف بلیط مترو در طول سال بهره‌مند شوند، در مورد تمهیدات سازمان اتوبوسرانی برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با اینکه چهار سال است هیچ اتوبوسی به شهرداری تحویل داده نشده و ناوگان فرسوده و خسته‌ای داریم، اما 6522 اتوبوس آماده سرویس دهی هستند و این در حالی است که 2000 دستگاه اتوبوس با اینکه از رده خارج شده‌اند؛ اما با تعمیرات مجددا به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

وی با اشاره به تقویت گشت‌های اتوبوسرانی، گفت: 4944 دستگاه اتوبوس معاینه فنی شده و توانستند استانداردهای لازم را کسب کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم عدم اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس است، ادامه داد: بر همین اساس از طریق وب سایت مسیریاب مسافران می‌توانند مبداء و مقصد را وارد و اطلاع از زمان حضور اتوبوس کسب کنند و یا به سامانه پیامکی 2000111 پیامک ارسال کنند.

وی با اشاره به نصب مانیتور در ایستگاه‌های اتوبوس گفت: نصب تابلو زمان سررسید اتوبوس‌ها با منها و مثبت دو دقیقه تاخیر در جدول درج شده است.

تشکری هاشمی با اعلام خبر ورود 173 دستگاه اتوبوس دو کابین و 16 دستگاه اتوبوس تک کابین جدید برای خطوط BRT گفت: اختصاص سرویس ایاب و ذهاب رایگان برای مدارس استثنایی یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت برای سال جدید است.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که با اقدامات صورت گرفته 250 هزار جابجایی اضافه و پوشش داده می‌شود، گفت: 16 هزار تاکسی سرویس به عنوان سرویس مدارس برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است و این در حالی است که در سال گذشته تنها 8000 تاکسی برای سرویس مدارس اختصاص داده شده بود.

وی همچنین از راه اندازی سرویس پیامکی سرویس مدرسه در صورت درخواست مدارس خبر داد و گفت: بر اساس این سامانه زمان حضور و ترک دانش آموز از مدرسه از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود.

معاون شهردار تهران  با اشاره به طرح پلیس مدرسه گفت: مسئولان 1700 مدرسه آموزش داده شده‌اند و همچنین 4400 نمایش و 30 تیزر تلویزیونی نیز آموزش‌های لازم را ارائه خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد ارتقای سیستم کنترل هوشمند نیز گفت: 1088 دوربین، 200 دوربین کنترل سرعت و 80 دوربین عبور از چراغ قرمز خیابان‌های پایتخت را تحت کنترل هوشمند خود دارند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین با آغاز سال تحصیلی جدید 28 درصد به حجم ترافیک افزوده می‌شود، گفت: با آغاز مهرماه سفر دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و بازار در یک پیک زمانی آغاز می‌شود که این سبب افزایش ترافیک شده و می‌توان ساعات کار را با یک فاصله یک ساعته تنظیم و از اوج ترافیک کاست.

وی با بیان اینکه تعداد خودروها در این ایام افزایش نمی‌یابد و بررسی‌ها نشان داده که تنها هفت صدم درصد به خودروها افزوده می‌شود، گفت: اما چون سفر کارمندان، دانش آموزان و بازاریان همزمان است اوج ترافیک در صبحگاه و شامگاه را شاهد هستیم.

چمران رئیس شورای شهر تهران  نیز با بیان اینکه امیدواریم در بحث اتوبوس و مترو از کمک دولت بهره مند شویم، گفت: تمام اقدامات و تلاش شهرداری و شورای شهر کاستن از ترافیک است که این مهم با ارتقای سطح خدمات اتوبوس و مترو امکانپذیر است.

پس از ارایه گزارش معاونان شهردار تهران پیرامون اقدامات و فعالیت های پیش بینی شده به منظور استقبال از ماه مهر، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به طرح مباحث و نظرات خود پرداختند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت شفاف سازی نحوه هزینه کرد بودجه مصوب در شورای آموزش و پرورش، گفت: امیدوارم شهرداری تهران در سال جاری کارکرد خوبی در اداره 44واحد آموزشی داشته باشد. چرا که این واحدهای آموزشی باید الگوی سایر مدارس در زمینه فضای سبز، فضای آموزشی، امکانات کمک آموزشی، تجهیزات نرم افزاری و آی.تی باشند.

احمد دنیامالی ادامه داد: درباره تعداد دانش آموزان باید با همکاری مرکز آمار و آموزش و پرورش اصلاحاتی را انجام دهیم. هم اکنون منطقی به نظر نمی آید که از میان یک میلیون و 100 دانش آموز در شهر تهران، 650 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی باشند که این نیاز به اصلاح دارد.

دنیامالی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده به منظور حمل و نقل رایگان دانش آموزان و دانشجویان در مترو و اتوبوس در روز ابتدای سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: امیدوارم به شرایطی برسیم که بتوانیم استفاده رایگان از ناوگان حمل و نقل عمومی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت رسیدگی به بحث ایمنی مدارس و بازسازی مدارسی که در مخاطره قرار دارند، تاکید کرد.

همچنین محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاخیر مدیریت شهری در ارایه کارت های تخفیف دار ویژه دانش آموزان و دانشجویان ابراز داشت: تقاضا دارم تشکری هاشمی این موضوع را پیگیری کند تا شاهد کارت های تخفیف دار این اقشار همزمان با بازگشایی مدارس باشیم.

در ادامه حقانی به اجرای طرح شهردار مدرسه در طول سال های گذشته اشاره کرد و گفت: طرح شهردار مدرسه در 300 مدرسه بیشتر اجرا نمی شود. این در حالی است که تمامی ظرفیت های فنی، عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی در این طرح دیده شده است.

وی اضافه کرد: در آستانه مهر تقاضا دارم تا تعدادی از این شهرداران مدارس با شهردار تهران ملاقات داشته و در ادامه نیز با معاونان شهردار در ارتباط باشند تا مشارکت پذیری از سطح مدرسه انجام شود.

درادامه جلسه معصومه آباد، عضو کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: سال گذشته تشکری هاشمی در دی ماه گزارش بسیار خوبی از حوادث ترافیک ارایه داد که در

این گزارش مطرح شد 50درصد قربانیان حوادث ترافیک عموما کودکان هستند.

آباد همچنین به محدودیت فعالیت فیزیکی برای کودکان در فضای آپارتمانی و مدارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در رشد و استعداد بچه ها تاثیر می گذارد، رشد فیزیکی بچه هاست.

براساس آمار در طی دو دهه اخیر 2 سانتی متر از قد پسران و 2.5 سانتی متر از قد دختران ما کم شده است.

وی یادآور شد: می توانیم فضاهای پارک ها و زمین های چمن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا دانش آموزان در ساعات ورزش خود بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

همچنین طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان داشت: در سال های قبل تغییر ساعت کار ادارات، مدارس، بازار و نیروهای مسلح و ... در شورای عالی ترافیک مشخص و ابلاغ می شد. در سال جاری نیز نیاز است این کار با سرعت در شورای عالی ترافیک انجام شود و ساعات جدید را ابلاغ کنند تا بتوانیم ایام اول ماه مهر را راحت تر سپری کنیم.

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران هم در این جلسه  گفت: آموزش و پرورش دارای امکانات گسترده‌ای است، برخی از این امکانات و دارایی‌ها غیرقابل استفاده است و می‌تواند با تبدیل آنها به نقدینگی شرایط بهتری را برای استفاده از آنان فراهم کند.

وی ادامه داد : آموزش و پرورش دارای امکانات، دارایی‌های بسیار است و متأسفانه آنها را تبدیل به احسن نمی‌ کند و تا این امر صورت نگیرد نمی‌توانیم شرایط خوبی را در ارائه خدمات در مدارس داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش دارایی‌های غیرقابل استفاده خود را تبدیل به نقدینگی کند و با همکاری شهرداری اقدامات خود را ساماندهی کند.

شاکری گفت: مدارس ما شایسته دانش‌آموزان نیستند و باید امکاناتی که هم‌اکنون غیرقابل استفاده است تبدیل به احسن شود.

وی در ادامه از مسجدجامعی رئیس سابق شورای شهر تهران و همچنین هادی ساعی عضو سابق هیأت رئیسه قدردانی کرد و برای هیأت رئیسه جدید آرزوی موفقیت و پیروزی داشت.

در ادامه جلسه اسماعیل دوستی با اشاره به اینکه هم‌اکنون همکاری خوبی فی‌مابین شهرداران مناطق و مدیران آموزش و پرورش در مناطق وجود دارد گفت: شهرداران مناطق در بازسازی و تعمیرات مدارس نقش اساسی را دارند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از پیمانکاران انتخاب‌شده از سوی مدارس دلسوز نیستند و کارهایی را که در مدارس انجام می‌دهند کیفیت لازم را ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: تدبیری اتخاذ شود تا سرویس‌دهی که در مدارس صورت می‌گیرد به نحو احسن باشد.



zzzzzzzzzzzzzz.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: