جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
کاهش 10 درصدی نزولات جوی

فارس: داود پرهیزکار امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با برخی مسئولین کردستان در سنندج، اظهار کرد: به میزان 5 هزار ایستگاه متعدد هواشناسی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به وجود سامانه مربوطه به پایش ریزگردها در سطح کشور، گفت: سامانه تهک به منظور کاربری‌تر کردن اطلاعات هواشناسی در کشور به زودی عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: 18 استان کشور دچار کم‌بارشی بیشتر از 10 درصد بوده‌اند.

پرهیزکار بیان کرد: استان های تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، البرز، خراسان رضوی، بخشی از خراسان جنوبی و گلستان از جمله استانهایی هستند که دچار کم بارشی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین کم‌بارشی‌ها مربوطه به استان البرز با میانگین بارش 42 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: پس از آن بیشترین کم‌بارشی‌ها مربوطه به سمنان با 41.4 درصد بارش بوده است.

کاهش 10 درصدی نزولات جوی در کشور

پرهیزکار اظهار کرد: میزان بارش در کشور 10.1 درصد کاهش یافته است. بارش در کردستان نسبت به مقدار بلندمدت تا روز گذشته به میزان 18.6 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت مربوط به استان بوشهر است، گفت: میزان بارندگی در استان بوشهر نسبت به میانگین بلندمدت 27.6 درصد افزایش داشته است.

پرهیزکار بیان کرد: پس از آن هرمزگان با میزان 24.9 درصد پربارش‌ترین استان  کشور بوده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 31.9 درصد کاهش بارندگی داشته است.

پرهیزکار در پایان با اشاره به اینکه ایران با پدیده خشکسالی مواجه شده است، افزود: مدیریت خشکسالی و سازگاری با آن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که باید به آن توجه جدی داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: