جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
نا کارآمدی سیستم های پایش،علت اصلی عدم پیش بینی رخداد های طبیعی سال جاری بوده است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: پیشگیری بحران های محیط زیستی منوط به راه اندازی مرکز پیشرفته پایش و هشدار محیط زیست شهری است.

علی محمد شاعری در ادامه با اشاره به اینکه تهران در سالهای اخیر شاهد رخدادهای نو ظهور مانند هجوم ریزگردهای داخلی، افزایش بی سابقه دما، کاهش شدید میزان بارندگی، کاهش مخازن سدها و اعلام وضعیت اضطراری در شهر تهران، تغییر مدل آلودگی هوا و همچنین طوفان 119 کیلومتری خردادماه سال جاری بوده است،گفت: بسیاری از سازمانهای مسئول در پی این رخداد ها اعلام نمودند به علت فقدان تجهیزات  لازم قادر به پایش و هشدار به موقع نبوده اند.

شاعری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری، کنترل و مدیریت آلاینده‏های محیط‌زیست و نقش اساسی و مهم آن در بهداشت و سلامت شهروندان تهرانی، لازم است شاخص‏ها وآلاینده‏های زیست محیطی اعم از آلاینده‏های هوا، آب، خاک، گیاهان، جانوران و پدیده های تغییر آب و هوا، به صورت مستمر مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گیرند و بر اساس آن هشدارهای لازم و به موقع به شهروندان ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کلانشهر‌های بزرگ دنیا رخدادهای  نوظهور و با ابعاد گسترده‌تر از رخدادهای فعلی کلانشهر تهران، با پایش، پیش بینی و ارائه هشدارهای لازم، مدیریت شده اند، اظهار داشت: ناکارآمدی سیستمهای پایش و پیش آگهی های لازم علت اصلی عدم پیش بینی و هشدار به موقع رخدادهای طبیعی سال جاری  بوده است .

شاعری افزود: اگر امروز دسترسی به سیستم جامع و مجهز به فناوری های روز دنیا در کلانشهر تهران وجود داشته باشد پیش بینی اتفاقات و ارائه هشدارهای لازم جهت پیشگیری و‌ کاهش اثرات خسارات‌ ناشی از طوفان گرد و غبار و اثرات سوء ناشی از آلاینده های هوا، آب، خاک و... میسر شده و این آسیب های جبران ناپذیر بر منابع حیاتی و انسانی شهر تهران تحمیل نمی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: